بازاریابی محتوا به یاری هوش مصنوعی

به گزارش وبلاگ سمیه، هوش مصنوعی روز به روز در حال گسترده تر شدن است

بازاریاب ها همواره و همواره در پی راه هایی برای سرعت بخشیدن به توسعه بازارشان و بعلاوه راهکار هایی برای اتوماتیک کردن این فرایند بوده اند. در این کوشش ها با نتایج خوبی هم روبه رو شده اند. این نرم افزارهای کاربردی و اتوماتیک کارهای خسته کننده ای که از حوصله ما خارج است و احتیاج به مهارت خاصی ندارند، را انجام می دهند و در بسیاری مواقع حتی بهتر از انتظارمان کارشان را انجام می دهند. با رفع شدن این موارد بازاریاب ها فرصت دارند به کارهای مهمتری بپردازند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

بازاریابی محتوا به یاری هوش مصنوعی

به نظر می رسد هوش مصنوعی در زمینه هایی مانند بازاریابی محتوا و زمینه های مرتبط با بازاریابی شبکه اجتماعی و سئو رشد سریعی داشته است. بنابراین آیا می توان انتظار داشت که هوش مصنوعی در آینده بتواند تمام بخش های این صنعت را به دست بگیرد؟

ربات های روزنامه نگار وارد بازار می شوند

برای اینکه بازاریابی محتوا به وسیله ماشین ها انجام گردد، الگوریتم های هوش مصنوعی باید بتوانند مانند انسان ها محتوای باکیفیت بنویسند و منتشر نمایند. درواقع این امکان وجود دارد که همه ما تا به حال یک مقاله را که کاملا به وسیله الگوریتم ها نوشته شده باشد، خوانده باشیم. زیرا خبرگزاری آسوشیتدپرس از اوایل سال 2015 با تکیه بر همین الگوریتم های هوش مصنوعی در هر 3 ماه بیش از 3000 مقاله نو فراوری نموده است. این تعداد مقاله بسیار زیاد است و ربات های روزنامه نگار آن ها را با دقت و بهره وری بالایی فراوری نموده اند. اما در حال حاضر به نوعی ظرفیت های خود را تغییر داده اند. امروزه بیشتر ربات ها تنها مقاله هایی می نویسند که مانند امتیازهای ورزشی، اخبار بازار بورس و پیش بینی وضع هوا، ریشه های واقعی دارند. آیا ربات ها می توانند در آینده به مقدار ای پیشرفت نمایند که مانند انسان نظرشان را در خصوص موضوعی بیان نمایند یا رویدادهایی را که دارای انعکاس سیاسی هستند، پوشش بدهند؟ نظرهای مختلفی در رابطه با این سؤال وجود دارد و ربات ها پتانسیل های زیادی دارند که می توانند بسیار فراتر از توانایی های انسان ها عمل نمایند.

به عنوان مثال ربات های روزنامه نگار می توانند در آینده مقالات را بر اساس اولویت ها و موقعیت هر فرد شخصی سازی نمایند. مثلا تصور کنید یک رویداد سیاسی رخ داده است و یک الگوریتم، مقاله ای برای شما می نویسد و در آن شرح می دهد که این رویداد چه تأثیری بر کسب و کار و خانواده شما خواهد گذاشت. یا تصور کنید جنگی در یک نقطه دنیا شروع شده است و این ربات ها با توجه به موقعیت مکانی افراد می توانند به آن ها بگویند این جنگ چه تأثیری بر زندگی آن ها خواهد گذاشت.

البته سال ها طول می کشد تا الگوریتم ها به این مرحله برسند؛ اما هوش مصنوعی با سرعت زیادی در حال رشد کردن است و تنها در چند سال آینده می تواند در حد مقاله هایی با کیفیت پایین که به وسیله انسان ها نوشته می شوند، پیشرفت کند. پیش بینی می گردد در 5 سال آینده کار انسان ها تنها برای فراوری محتوای خلاقانه و پیچیده مرتبط با بازاریابی مورد نیاز باشد.

پلتفرم های اتوماتیک بازاریابی

علاوه بر الگوریتم های هوش مصنوعی که به فراوری محتوا می پردازند، پلتفرم های اتوماتیک زیادی نیز وجود دارند که کارهای مرتبط با بازاریابی محتوا انجام می دهند. فعالیت های که در زیر آورده شده است، از جمله مهم ترین کارهایی هستند که برندها در حال حاضر از آن ها استفاده می نمایند:

زمان بندی: زمان بندهای اتوماتیک یکی از محبوب ترین ابزارهای اتوماسیون هستند که به شما اجازه می دهند به طور اتوماتیک برای حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی پست تهیه کنید و آن را در زمان های معین منتشر کنید. آن ها زحمت هر بار لاگین کردن برای ایجاد آپدیت را از شما می گیرند و بعلاوه توانایی شما برای نظارت بر الگوهای پست ها را افزایش می دهند.

پیگیری: تقریبا همه بازاریاب های دیجیتال از یک راه اتوماتیک برای افزایش ترافیک و به اشتراک گذاری پست های وب سایت استفاده می نمایند. این داده ها به مقدار ای پیشرفته هستند که ما نمی توانیم این کارها را به صورت دستی انجام دهیم.

اعلان یا نوتیفیکیشن: بازاریاب ها بعلاوه می توانند در رابطه با رویدادهای خاص نوتیفیکیشن های اتوماتیک دریافت نمایند. به عنوان مثال به وسیله این نوتیفیکیشن ها می توانند آگاه شوند که برندشان در یک شبکه اجتماعی به وسیله دیگران مورد توجه قرار گرفته است یا اینکه مقاله شان از یک حد آستانه ای محبوب تر شده است.

مرتب سازی: این روزها بسیاری از پلتفرم ها به بازاریاب ها یاری می نمایند که تقویم های کاری خود را به روزرسانی نمایند و آن ها را با دیگر اعضای تیم خود تطبیق دهند.

این ابزارها در حال حاضر جایگزین بسیاری از نقش ها و مسئولیت های بازاریابی محتوا شده اند؛ اما همچنان به یاری انسان ها نیاز دارند تا بر کار آن ها نظارت داشته باشند. مطمئنا توانایی این ابزارها در آینده پیشرفت می نماید و متنوع تر خواهد شد.

افزایش استانداردهای محتوا

از سال های گذشته شاهد افزایش کیفیت در صنعت فراوری محتوا بوده ایم. و احتمالا همین موضوع به هوش مصنوعی یاری نموده است تا جایگاه خودش را به عنوان عضو اصلی این صنعت محکم کند. هرچقدر رقابت میان میدان دید محتوا و وفاداری مشتری ها بیشتر می گردد، استانداردهای کیفیت نیز بالاتر می فرایند. بر این اساس اگر بازار از محتوای فراوریشده به وسیله نرم افزارها پر گردد، آنگاه تقاضای فراوری محتوای خلاقانه نیز بالاتر می رود.

جمع بندی

در حال حاضر هوش مصنوعی و اتوماتیک سازی، صنعت بازاریابی محتوا را تغییر داده اند. البته این صنعت همچنان مشاغل نو و زیادی برای انسان ها دارد. بنابراین نیازی به ترسیدن از جایگزین شدن نیروی کار انسانی به وسیله ربات ها نیست. این ربات ها شاید آینده کاری شما را تحت تأثیر قرار بدهند اما نمی توانند در آینده نزدیک شغلتان را از شما بگیرند. در 10 سال آینده توانایی این نویسنده های اتوماتیک بیشتر می گردد و بنابراین برندها می توانند محتواهای بیشتری را در یک قالب خالص تهیه نمایند و انسان ها می توانند از زمان خود برای فراوری محتوای خلاقانه استفاده نمایند. اما اینکه ربات ها جایگزین انسان ها شوند حداقل در آینده نزدیک دور از تصور است.

منبع: الی گشت

به "بازاریابی محتوا به یاری هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاریابی محتوا به یاری هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید