تغییرات کرونایی در قوانین بفتا 2021

به گزارش وبلاگ سمیه، کمیته آموزشگاه هنر های فیلم و تلویزیون بریتانیا یا بفتا (BAFTA) به دلیل تداوم بحران شیوع کرونا، شرط زمانی شرکت در دوره آینده این جوایز سینمایی را تغییر داد.

تغییرات کرونایی در قوانین بفتا 2021

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ددلاین، براساس این تغییرات، فیلم ها برای واجد شرایط شناخته شدن در هفتادوچهارمین دوره جوایز بفتا که آوریل آینده (فروردین 1400) برگزار می گردد، کافیست در هر تاریخی از سال 2021 اکران شده باشند. پیش تر تنها فیلم هایی که تا قبل تاریخ 9 آوریل (20 فروردین) اکران می شدند، شرایط شرکت در این رقابت را داشتند. اما با توجه به ادامه پیامد های ناشی از شیوع کرونا، قرنطینه سراسری و تعطیلی سینما ها در انگلیس، شرط زمانی معین شده برای فیلم ها غیرمعقول به نظر می رسید.

سال جاری همچنین رعایت شرط اکران سینمایی نیز برای حضور در بین نامزد های جوایز بفتا 2021 الزامی نیست.

مارک ساموئلسون رئیس کمیته فیلم بفتا در این باره گفت: همه ما در بفتا نسبت به سال فوق العاده دشواری که دست اندرکاران صنعت سینما پشت سر گذاشتند، آگاهیم. از همین رو در مراحل مختلف همه گیری کرونا، تغییرات متعددی در معیار های شرکت در رقابت برای جوایز بفتا اعمال کردیم.

با توجه به شرایط حاکم بر انگلیس و تعطیلی سینماها، فکر کردیم تمدید شرط زمانی کار درستی باشد. شرط زمانی تعمیم یافته جدید این شانس را به توزیع نمایندگان می دهد تا فیلم های خود را تا خاتمه سال جاری و پس از برداشته شدن محدودیت ها، در سینما ها اکران نمایند. هدف ما این است که انعطاف پذیر و حمایتگر باشیم و به مخاطبان این امکان را بدهیم تا حد ممکن فیلم ها را در محیط سینمایی ببینند.

رای گیری ها برای هفتادوچهارمین دوره جوایز بفتا 12 ژانویه (23 دی 99) شروع شد، نامزد های این جایزه 9 مارس (19 اسفند 99) اعلام خواهند شد و مراسم اهدای جوایز نیز 11 آوریل (22 فروردین 1400) برگزار می گردد.

منبع: فرارو

به "تغییرات کرونایی در قوانین بفتا 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات کرونایی در قوانین بفتا 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید