فرناندز از تیم ملی هندبال استعفا داد

به گزارش وبلاگ سمیه، با خاتمه یافتن مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا مانوئل مونتایا فرناندز از راهنمایی تیم ملی هندبال ایران استعفا داد. فرناندز علت این تصمیم را اختلاف در تامین نیازها عنوان نموده است.

فرناندز از تیم ملی هندبال استعفا داد

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ سمیه، مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال مردان 23 مرداد در حالی وارد کشورمان شد که فدراسیون هندبال سالها بود بدون مربی خارجی در رویدادهای مختلف شرکت می کرد. از آن سو پاکدل رئیس فدراسیون هندبال مدتها بود با گزینه های مختلف برای راهنمایی ملی پوشان وارد مذاکره شده بود اما در شرایط موجود کشورمان چه از بحث کرونا و چه مباحث فنی و امکاناتی و … بسیاری از مربیان به نام حاضر به ورود به ایران نمی شدند اما در نهایت این پرفسور اسپانیایی بود که با یک رزومه قوی راهی تهران شد.

تیم ملی هندبال مردان ایران با راهنمایی فرناندز و تنها با یکی دو برنامه تدارکاتی توانست در بیستمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا در عربستان نه تنها نسبت به چند دوره گذشته در جدول رده بندی صعود کند و در جایگاه چهارم قرار بگیرد بلکه پس از سالها برای دومین مرتبه جواز حضور در رقابت های قهرمانی دنیا را از آن خود کرد.

ظاهراً فرناندز در عربستان و پیش از عزیمت تیم ملی به ایران با بازیکنان خداحافظی نموده است. قرارداد این مربی تنها تا خاتمه مسابقات قهرمانی آسیا بوده این در حالی است که پیش از این گفته می شد احتمالاً زمینه حضور این مربی نامدار حداقل تا خاتمه بازیهای آسیایی فراهم خواهد شد.

تیم ملی هندبال مردان روز سه شنبه وارد ایران شد و فرناندز نیز شب گذشته در صفحه شخصی خود خبر از خداحافظی اش داده است. سرمربی خارجی تیم ملی در بخشی از صحبت های خود به مسئله کمبود امکانات اشاره نموده است.

در پیغام فرناندز آمده است:

بعد از این مدت حضور در ایران و صعودمان به مسابقات قهرمانی دنیا سال 2023 صلاح دیدم که راهنمایی تیم ملی مردان را ادامه ندهم. می خواهم از دکتر پاکدل به خاطر اعتمادشان به من و آقای عزتی برای یاریشان در تمام این مدت تشکر کنم. می خواهم از همه بازیکنانی که با آنها کارکردم به خاطر کوشش و فداکاری شان تشکر کنم (بازیکنانی که در چه در مسابقات آسیایی بودند و چه بازیکنانی که در جهت مسابقات انتخابی کنار رفتند) آنها قهرمانان برای کسب جواز حضور در مسابقات دنیای 2023 جنگیدند و مبارزه کردند. شما بازیکنان شگفت انگیزی هستید و من همواره شما را در قلبم نگه می دارم. باید از کادرفنی برای یاری شان تشکر کنم و به ویژه از فرهان غضبان که در این مدت اقامتم در ایران عصای دستم بود و به آن تکیه کردم. اختلافات در خصوص احتیاجهای یک تیم ملی باعث شد تا این تصمیم را بگیرم. این زمان ها برای مدیریت آسان نیست، اما اینکه بخواهید جزو اولین ها باشید خیلی بیشتر از کار و موفقیت در زمین احتیاج دارید. از همه شما که در این مدت در این کشور بزرگ به من یاری کردید و باعث شدید احساس کنم در خانه ام هستم تشکر می کنم.

اعضای تیم ملی هندبال مردان پس از خاتمه مسابقات قهرمانی آسیا یکی از پیراهن های تیم ملی را به نشانه احترام امضا نموده و به فرناندز هدیه دادند.

بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی دیدارهای دنیای سوئد- لهستان از 28 دی الی 11 بهمن ماه در دمام عربستان برگزار گردید. تیم ایران در این رویداد توانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند و جواز حضور در مسابقات دنیای را از آن خود کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فرناندز از تیم ملی هندبال استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرناندز از تیم ملی هندبال استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید