مبلغ یارانه دستمزد بیشتر شد

به گزارش وبلاگ سمیه، نتایج گزارش عملکرد طرح یارانه دستمزد نشان می دهد حدود 39 هزار نفر از این طرح استقبال و در آن ثبت نام نموده اند و استان خوزستان با داشتن بیشترین آمار ثبت نام شونده و قرارداد منعقده در صدر استان ها بوده است.

مبلغ یارانه دستمزد بیشتر شد

به گزارش ایسنا، طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­های خرد، کوچک و میانه و بعلاوه زمینه­ سازی برای اشتغال دانش­ آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه به وسیله جویندگان کار به خصوص گروه شغل ­اولی­ ها به وسیله تعامل با نیرو های متخصـص و با تـجربه، انتـقال یافـته ­های جـدید دانش و فـناوری به بنگاه مالی با ورود نیروی جوان و ارتقاء سطح فراوری و سرمایه گذاری در بخش­های تعاونی و خصوصی تحت­ عنوان یکی از سیاست­های فعال بازار کار تدوین شده ­است.

جامعه هدف این طرح را فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در منطقه ها محروم و کم برخوردار از اشتغال تشکیل می دهند و به موجب آن 30 درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب نمایند، پرداخت می گردد.

نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد نشان می دهد که تا به امروز 38 هزار و 977 نفر از کارجویان و متقاضیان در این طرح ثبت نام نموده اند که از این تعداد 33 هزار و 175 نفر جوینده کار قرارداد بسته و جذب بنگاه شده اند.6807 کارفرما نیز در این طرح ثبت نام و اقدام به جذب نیروی کار نموده اند.

در بین استان های کشور، استان خوزستان بیشترین تعداد داوطلب، کارفرما و قرارداد منعقده را به خود اختصاص داده و کمترین اندازه استقبال متعلق به استان خراسان شمالی بوده است.

داوطلبان و جویندگان کار جهت بهره مندی از این طرح باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آن ها از 37 سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف 45 سال معین شده است.

وزارت کار، طرح یارانه دستمزد را با هدف کاهش هزینه های اشتغال نیروی کار نو برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه فراوری و اشتغال، افزایش فرصت های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده که به اعتقاد فعالان مالی، اجرای آن موجب رونق بازار کار و اشتغال در کشور می گردد.

اندازه یارانه دستمزد، معادل 30 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار متناسب با سال اجرای طرح است که با توجه به افزایش 57.4 درصدی حداقل دستمزد 1401، مبلغ یارانه دستمزد برای نیرو های کار جذب شده در امسال رقمی معادل یک میلیون و 390 هزار تومان خواهد بود.

متقاضیان و کارفرمایان جهت بهره مندی از مزایای این طرح می توانند به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir وزارت کار مراجعه و ثبت نام نمایند.

منبع: فرارو

به "مبلغ یارانه دستمزد بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبلغ یارانه دستمزد بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید