چطور از آوین پک جعبه با کیفیت را مقرون به صرفه بخریم؟

به گزارش وبلاگ سمیه، خرید جعبه و کارتن با قیمت مناسب در کنار کیفیت مدنظر با رعایت موارد بسیار ساده امکان پذیر است تا بسته بندی دلخواه خود را با پایین ترین قیمت ثبت سفارش کنید. در ادامه به مراحل آن میپردازیم.

چطور از آوین پک جعبه با کیفیت را مقرون به صرفه بخریم؟

به گزارش گروه بازرگانی وبلاگ سمیه، خرید جعبه و کارتن با قیمت مناسب در کنار کیفیت مدنظر با رعایت موارد بسیار ساده امکان پذیر است تا بسته بندی دلخواه خود را با پایین ترین قیمت ثبت سفارش کنید. در ادامه به مراحل آن میپردازیم.

جعبه و بسته بندی یکی از لازمه های عرضه محصولات می باشد که در فروش و دیده شدن آنها تأثیر بسزایی دارد. اغلب مشتریان، بسته بندی ای که جلوه خوب و زیبایی داشته باشد خریداری می کنند پس باید به این نکته توجه داشت که ظاهر و کیفیت بسته بندی در نگاه اول تنها چیزی است که مشتری را به خود جذب می کند و او را ترغیب به خرید می کند.

برای دیده شدن باید پکی زیبا و با کیفیت تهیه و عرضه کرد. هر فراوریکننده و صاحب محصول باید به بسته بندی محصولش اهمیت بدهد ولی مطمئنا هزینه ای که باید برای تهیه بسته بندی کند نیز برایش مهم می باشد.

معمولا بیشتر صاحبان محصول در پی پکی هستند که هم مناسب محصولشان باشد و هم اینکه قیمتی ارزان داشته باشد.

حال می خواهیم به شما بگوییم چگونه می توان یک بسته بندی خوب و با کیفیت و در عین حال ارزان را از کارتن سازی آوین پک خریداری نمایید.

انواع جعبه بسته بندی

بسته بندی انواع مختلف دارد که پرکاربردترین آن جعبه های مقوایی و کارتنی می باشند. برای هر محصول بنا بر وزن و ابعادش از جعبه مقوایی یا کارتنی استفاده می کنیم. هر فراوریکننده و فروشنده باید اطلاعات درستی درباره وزن واندازه محصولش داشته باشد تا بتواند با توجه به این اطلاعات پک مناسب را تهیه نماید.

جعبه های کارتنی: پک های کارتنی در انواع دو لایه (سینگل فیس)، سه لایه، چهارلایه و پنج لایه فراوری می شوند. لایه های این کارتن ها از جنس ورق مسطح و فلوت می باشد. پرکاربردترین ورق ها در ایران عبارتند از تست، کرافت و ایرانی.

معمولا برای بسته بندی های باکیفیت و مقاوم از ورق کرافت استفاده می کنند زیرا استحکام بیشتری نسبت به بقیه ورق ها دارد. پک های کارتنی بیشتر برای محصولات سنگین مورد استفاده قرار می گیرند. برای کالاهای با وزن زیاد کارتن های 4 لایه و 5 لایه و برای محصولات با وزن کمتر از کارتن 3 لایه و 2 لایه بکار می رود.

جعبه های مقوایی: مقواها نیز نوعی ورق نازک هستند که در گرماژ (ضخامت) متفاوت و انواع مختلف عرضه می شوند. انواع مقوا شامل ایندربرد، کرافت، گلاسه و پشت طوسی می شود، این مقواها برای بسته بندی محصولات سبک و کوچک استفاده می گردند.

در مرحله اول اگر میخواهید محصولتان دیده شده و پر فروش شود باید پک مناسب آن را تهیه کنید برای مثال اگر محصولتان سبک و کوچک باشد و آن را در جعبه کارتنی با ابعاد بزرگ قرار دهید مسلماً هم شکل نامناسبی دارد و هم اینکه درون جعبه تکان می خورد و دچار آسیب می شود، از همه مهمتر ممکن است هزینه بیشتری برای بسته بندی پرداخت کنید و در نتیجه مناسب محصولتان نباشد پس باید به این نکته توجه کنید که جعبه انتخابی نزدیک به ابعاد محصول باشد.

چاپ انواع بسته بندی

چاپ یکی از مواردی است که در تهیه بسته بندی باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا چاپ میتواند نام و برند هر فراوریکننده را به مخاطب بشناساند. در صنعت بسته بندی جعبه کارتنی و مقوایی بیشتر چاپ افست و چاپ فلکسو کاربرد دارند.

چاپ فلکسو که شامل یک یا دو رنگ است و بطور مستقیم بر روی کارتن ها اعمال می شود. چاپ افست متشکل از چند رنگ می باشد که بر روی مقواها قابل اجراست و نمیتوان آن را به صورت مستقیم بر روی کارتن اعمال کرد به همین سبب در ابتدا چاپ افست را روی مقوا انجام میدهند و سپس مقوای چاپ شده (پوستر) به وسیله ماشین آلات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک روی کارتن چسبانده میشود که به این فرآیند لمینتی گفته می شود.

کارتن های فلکسویی و لمینتی برای بسته بندی انواع محصولات مناسب هستند انتخاب هر یک از آنها بستگی به نظر و سلیقه مشتری دارد. که معمولا برای محصولات صادراتی از جعبه های لمینتی استفاده می شود زیرا به علت چند رنگ بودن جلوه زیباتری نسبت به کارتن های فلکسویی داشته و بیشتر مورد توجه مشتریان خارجی قرار می گیرند.

چگونه کارتن و جعبه را ارزان تر بخریم؟

برای تهیه هر یک از انواع بسته بندی باید هزینه ای پرداخت کرد که هر فراوریکننده بنا به نوع محصولش و میزان توانش در پرداخت هزینه، پک را تهیه می کند. معمولا بیشتر شرکت های کارتن سازی در تیراژ زیر 1000 عدد جعبه فراوری نمی کنند زیرا توجیه مالی نداشته و قیمت تمام شده بسیار زیاد می شود از این رو حداقل تیراژ را هزار عدد در نظر گرفته اند.

در بعضی مواقع فراوری کننده یا فروشنده هنگام سفارش جعبه بر این تفکر است که سفارش 1000 عدد جعبه تیراژ بالایی است! باید گفت که با وجود تورم و بالارفتن هر روزه نرخ ها خرید این میزان جعبه نه تنها زیاد نیست بلکه حداقل ترین میزان سفارش است و قیمت محاسبه شده بیشترین قیمت در آن سفارش خواهد بود.

اگر هر ماه قصد تهیه جعبه را دارد مسلماً باید هزینه بالاتری نسبت به دفعه قبلش پرداخت کنند پس بهتر است جعبه های محصولتان را برای یک بازده نسبتا طولانی ثبت سفارش کنید تا قیمت تمام شده جعبه به حداقل ترین مبلغ برسد. در ادامه دلایل رسیدن به قیمت حداقل در بسته بندی را برایتان خواهیم گفت.

یکی از مهمترین نکات در خرید جعبه ارزان موضوع تیراژ است که با حفظ کیفیت محصول، جعبه با قیمت مناسب به دستتان خواهد رسید .

اگر فکر میکنید قیمت 1000 عدد با 5000 جعبه تفاوت چندانی ندارد باید گفت که در تعداد زیاد میلغ قابل توجهی خواهد شد برای مثال اگر جعبه ای 4800 تومان در تیراژ 1000 عدد محاسبه شود ممکن است در تیراژ پنج هزار تا 5%، در تیراژ 10000، 7 تا 8% و در تیراژهای بالاتر، درصد بیشتری از قیمت جعبه کم شود که مطمئنن با کمی دقت و محاسبه متوجه می شوید که انتخاب تعداد به مناسب، قیمت طوری خواهد شد که به نفع صاحب محصول و فراوری کننده می باشد.

پیشنهادی که شرکت آوین پک به شما مشتریان و متقاضیان عزیز میدهد این است که سعی کنید جعبه های مدنظرتان را در در تیراژ معقول انتخاب کنید تا از قیمت مناسب جعبه با کیفیت لذت ببرید.

زیرا تیراژ مناسب باعث کاهش هزینه دور چاپ شده و در نتیجه مبلغ کمتری برای چاپ جعبه هایتان در نظر گرفته میشود. تهیه ورق در تیراژ پایین به صورت شیت است ولی در تیراژ بالا ورق را به صورت رولی تهیه می کنند و رول ورق قیمت پایین تری نسبت به شیت دارد بنابراین باز هم قیمت تمام شده جعبه کمتر می شود.

تمام مواردی که در این مقاله بیان کردیم جهت هدایت و آشنایی شما با انواع جعبه و تهیه کردن پک مناسب و ارزان برای محصولتان می باشد. می توانید با سفارش تیراژ متناسب با کاهش قیمت، با یک تیر دو نشان بزنید هم جعبه با کیفیت و در خور محصولتان خریداری کنید و هم این پک ها را با قیمتی باورنکردنی تهیه کنید به این صورت تا مدتها از هزینه های خرید بسته بندی راحت شده و دغدغه اینکه باید هر ماه مبلغ بیشتری برای خرید بسته بندی بدهید را نخواهید داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چطور از آوین پک جعبه با کیفیت را مقرون به صرفه بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از آوین پک جعبه با کیفیت را مقرون به صرفه بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید