ارسال پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به یونسکو

به گزارش وبلاگ سمیه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، ارسال پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به یونسکو صورت می گیرد.

ارسال پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به یونسکو

قضیه چیست؟

علی مالمیر با اشاره به اینکه در این پرونده ثبت جهانی هگمتانه به تنهایی مدنظر نیست، اظهار کرد: منظر تاریخی هگمتانه تا همدان شامل تپه هگمتانه، بازار همدان، میدان آرامگاه بوعلی سینا، بخشی از بافت واجد ارزش به ویژه در رینگ اول شهر و آثار متعددی که در این محدوده واقع شده است را شامل می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: کارهای مطالعاتی پرونده ثبت جهانی هگمتانه در حال انجام است و مقرر شده با شتاب بیشتری تکمیل شده تا نیمه اول سال آینده برای بررسی به یونسکو ارسال شود.

مالمیر شرح داد: برای ثبت جهانی قبل و بعد از تکمیل پرونده و همچنین ثبت باید اقداماتی انجام و برای تکمیل پرونده عواملی درنظر گرفته شود که این موارد در استانداری پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه تکمیل پرونده پیچیده و زمان بر است، مطرح کرد: با توجه به آثار متعددی که در دل پرنده وجود دارند، در صورت نیاز باید اقداماتی در حوزه بازسازی و احیای آنها داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در پایان از دستور کار پرونده کاروانسراها برای ارسال به یونسکو خبر داد و گفت: کاروانسرای فرسفج و کاروانسرای تاج آباد همدان نیز در این پرونده قرار دارند.

منبع: همگردی

به "ارسال پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید