برترین روستاهای اطراف تهران برای یک نفس هوای پاک

به گزارش وبلاگ سمیه، برای تماشا جاذبه ها طبیعی و تنفس هوایی پاک، همواره لازم نیست از کشور خارج شوید یا به شهرهای دوردست سفر کنید. در کشور خودمان هم منطقه ها زیادی وجود دارد که گردشگران بسیاری برای بازدید از آن ها به ایران سفر می نمایند. اگر ساکن مرکز هستید، ممکن است بگویید این مکان ها فاصله زیادی با تهران دارد، اما باید بگوییم که سخت در اشتباهید. اطراف تهران روستاها و منطقه ها متعددی وجود دارند که با قدم گذاشتن در آن ها می توانید هوای پاکیزه و سبکی را در دل طبیعت سبز تنفس کنید. ما سعی داریم در این مطلب از مجله خبرنگاران به معرفی منحصربه فردترین روستاهای اطراف تهران می پردازیم.

برترین روستاهای اطراف تهران برای یک نفس هوای پاک

روستاهای جنوب تهران کدامند؟

یوسف رضا، رودافشان، کلین، چال طرخان و خاوه ازجمله روستاهای جنوبی ایران به شمار می فرایند.

نزدیک ترین روستاها به تهران کدامند؟

روستای افجه نزدیک ترین روستا به تهران است و فاصله ای 30 کیلومتری با مرکز مرکز دارد.

روستاهای اطراف تهران برای سرگرمی

منطقه ها گردشگری متعددی در اطراف تهران وجود دارد که ممکن است برخی افراد از آن ها بی خبر باشند. در ادامه، برترین روستاهای اطراف تهران برای گردش را به شما معرفی خواهیم کرد.

1- روستای افجه

افجه یکی از برترین روستاهای اطراف تهران محسوب می شود. در این روستا جاذبه های طبیعی و تاریخی مانند آبشار پسچوریک، آبشار موآب، دشت هویج، محله چراغان، قصر ناصرالدین شاه، قلعه ساکا، حمام قاجار و دشت لار وجود دارد. اگر می خواهید از شلوغی شهر تهران فاصله بگیرید، به شما پیشنهاد می کنیم که سری به روستای افجه بزنید.

برترین زمانی که می توانید برای رفتن به این روستا انتخاب کنید، بهار و تابستان است. در این بازه زمانی، شکوه افجه حتی از کاخ های تهران هم بیشتر است و در برترین شرایط از نظر طبیعت سرسبز، آب وهوای ایده آل، شکوفه ها و زیبایی های بهاری و… قرار خواهد گرفت. تا به امروز در این منطقه محلی برای اقامت ساخته نشده و اگر قصد دارید شب را در طبیعت آن سپری کنید، باید وسایل کمپینگ همراه خود داشته باشید. ناگفته نماند که روستای افجه 5 کیلومتر با لواسان فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید حدود 30 کیلومتر از سمت شمال شرق تهران خارج شوید.

آدرس گوگل مپ روستای افجه

2- روستای چناقچی علیا از برترین روستاهای اطراف تهران

این روستا در دهستان دوزج نهاده شده و اطراف شهرستان خوش آب وهوای زرندیه استان مرکزی واقع شده است. برای رفتن به چناقچی علیا باید به نزدیکی ساوه بروید. مورخان قدمت این روستا را به زمان صفویه مربوط می دانند. از آن موقع تا به امروز، این منطقه، محلی مناسب برای سرگرمی محسوب می شده و افراد زیادی برای تغییر حال وهوا و دوری از شلوغی شهر به این روستا سفر می نمایند. در روستای چناقچی علیا، علاوه بر مسلمان ها، تعداد کمی مسیحی نیز زندگی می نمایند.

این ساکنان چند مذهبی، یکی از ویژگی های شگفت انگیز روستا محسوب می شود. افراد زیادی در کشور از این روستای خوش آب وهوا به عنوان نماد همبستگی دینی یاد می نمایند. برای رسیدن به چناقچی علیا، باید به جاده ساوه-بوئین زهرا وارد شوید. این منطقه نسبت به دیگر روستاهای تهران در فاصله کمتری واقع شده و به طبع برای رسیدن به آن باید جهت کوتاه تری را طی کنید.

  • بلیط هواپیما
  • بلیط قطار
  • رزرو هتل تهران

آدرس گوگل مپ روستای چناقچی علیا

3- روستای ارنگه

این منطقه حدود 18 کیلومتر با شهرستان کرج فاصله دارد. این روستای زیبا با دیدنی ترین موزه های تهران رقابت دارد. با قدم زدن در قبرستان قدیمی روستای ارنگه می توانید، سنگ های باستانی را مشاهده کنید. این منطقه نسبت به دیگر روستاهای اطراف تهران باغ های بیشتری داشته و طبیعتا سرسبزتر است. در این باغات میوه های متعددی مانند سیب قرمز، گیلاس، گردو، گلابی و توت برداشت می شود. این روستا با جاده چالوس حدود 2 کیلومتر فاصله دارد.

ناگفته نماند که جهت رسیدن به روستای ارنگه آسفالت است. در این روستای زیبا، ویلاهای متعددی ساخته شده و افراد زیادی برای سپری کردن روزهای آخر هفته، آن را انتخاب می نمایند. در 18 کیلومتری جاده چالوس، تابلوی ارنگه را مشاهده می کنید. برای شکم گردی در این روستا رستوران ها و غذاخوری های کوچک و بزرگ مختلفی وجود دارد که به لطف غذاهای خانگی خوشمزه خود از برترین کافه های تهران هستند.

برای رسیدن به این روستا باید از سمت را از جاده چالوس خارج شده و پس از طی مسافتی 2 کیلومتری به این منطقه زیبا برسید. ازجمله جاذبه های تماشایی ارنگه می توان به آبشار خور و دره هفت چشمه گی اشاره نمود. بعلاوه فصل زمستان به علت بارش برف، ارتفاعات این روستا به پیست اسکی تبدیل می شود.

آدرس گوگل مپ روستای ارنگه

4- روستای آهار

در محدوده شهر رودبار قصران و شمیرانات، روستایی به نام آهار جلب توجه می نماید. آهار بین روستاهای اطراف تهران، یکی از بزرگ ترین منطقه ها به شمار می رود. این روستا آب وهوای خوبی دارد و یکی از برترین انتخاب ها برای اهالی تهران محسوب می شود. تعداد زیادی از تهرانی ها برای دوری از آلودگی هوا و تنفس هوایی تازه، به روستای آهار می فرایند.

از هر دوطرف این روستا، رودخانه می گذرد و به لطف همین رودها، موجودات زیادی در این منطقه زندگی می نمایند. رودخانه معروف شکرآب یکی از رودخانه های درحال عبور از این روستا است. پیش کنک دیگر رودخانه این روستا با آب زلال و خنک خود پاتوقی برای کمپینگ های گردشگران و طبیعت گردهاست. این رودخانه از دل کوه های گاجره و سی پال سرچشمه می گیرد و از آهار نیز می گذرد. برای رسیدن به این روستا باید وارد بزرگراه شهید بابایی شده و سپس به جاده لواسان-لشکرک بروید. پس از این جاده به سمت اوشان خارج شده و پس از مدت کوتاهی به روستای آهار برسید.

روستای آهار روی گوگل مپ

5- روستای برغان از زیباترین روستاهای اطراف تهران

این روستا جزئی از شهرستان ساوجبلاغ استان البرز است. رودخانه های سنج و شاهرود از اطراف روستای برغان عبور می نمایند و به همین علت، این منطقه، یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران شناخته می شود. طی چند سال گذشته شرکت های گردشگری مختلف، تورهای متعددی را برای رفتن و بازدید از این روستا برگزار نموده اند. پیشنهاد ما به شما این است که بازدید از برغان را در برنامه سرگرمیی تابستانه خود قرار دهید.

در فصل بهار، بسیاری از وسایل سرگرمیی موجود در این روستا، فعالیت خود را شروع می نمایند. بعلاوه در این فصل، روستای برغان آب وهوای دلچسبی خواهد داشت. باتوجه به توضیحات داده شده می توان نتیجه گرفت که بهار برترین زمان سفر به روستای برغان محسوب می شود. ناگفته نماند که در این فصل می توانید در رودخانه های روستا تنی به آب بزنید.

از جمله مکان های دیدنی این روستا می توان به آتشگاه کرج، حسینیه برغان، مسجد برغان، پل، میوه های فصلی، قلعه ایلخانی، زیارتگاه چهل دختر و… اشاره نمود. در این روستا دو باشگاه اسب سواری ساخته شده است و افراد می توانند با مراجعه به آن ها این ورزش را تجربه نمایند.

آدرس گوگل مپ روستای برغان

6- کردان، منطقه ای پرطرفدار بین روستاهای اطراف تهران

کردان یکی از معروف ترین روستاهای اطراف تهران محسوب می شود. این روستا نیز مانند برغان در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است. به علت آب وهوایی دلنشین و سرسبز بودن، درحال حاضر روستای کردان به یکی از محبوب ترین روستاها برای گردشگران تبدیل شده است. اسناد و شواهد تاریخی بیانگر آن است که این روستا قدمتی هزار ساله داشته و زمان ایجاد آن به قرن ششم بازمی شود.

در آن موقع، کردان مرکز سیاسی کرج بود. در زمان جنگ تحمیلی، افراد زیادی به این روستا پناه آوردند و به همین علت، اکنون کردان منطقه ای حاشیه نشین به شمار می آید. کم کم و به مرور زمان، این منطقه مورد توجه بسیاری از ثروتمندان و ویلا نشین ها نهاده شد و در آن ویلاهای متعددی برای گذران اوقات فراغت ساخته شد. همین ساخت وسازها کردان را به قطب تجاری کرج تبدیل نموده است. در 20 کیلومتری آزادراه قزوین-کرج باید تابلوهای کردان را دنبال نموده و وارد جاده آن شوید.

برخی ها می گویند خیلی از گل های بازار گل محلاتی حوالی منطقه کردان پرورش داده می شوند، چرا که آب وهوای بسیار خوب این روستا برای این کار بسیار مناسب است. همین مساله علتی بر آب وهوای بسیار فوق العاده کردان است.

آدرس گوگل مپ روستای کردان

7- روستای طالقان

این روستا از جاهای دیدنی تهران منطقه ای ییلاقی بین ارتفاعات رشته کوه البرز است و 133 کیلومتر با تهران فاصله دارد. در تابستان جمعیت این منطقه حدود دوبرابر افزایش می یابد. افراد زیادی برای لذت از هوای پاکیزه، به طالقان می فرایند. اهالی این منطقه به زبان مازندرانی و تاتی صحبت می نمایند. آبشارهای متععد، چندین غار، چشمه های گوناگون و باغات میوه در این روستا وجود دارد. وجود این جاذبه های طبیعی، طالقان را به منطقه ای ایده آل برای گردشگری تبدیل نموده است. این روستا فاصله ای حدودا 120 کیلومتری با مرکز شهر تهران دارد و برای رسیدن به آن باید به سمت شمال غرب تهران بروید.

  • هتل آزادی تهران
  • هتل استقلال تهران
  • هتل اوین تهران
  • هتل انقلاب تهران
  • هتل کوثر تهران
  • هتل لاله تهران

آدرس گوگل مپ روستای طالقان

8- فیلبند، روستایی خوش آب وهوا اطراف تهران

روستای فیلبند یکی از منطقه ها ییلاقی استان مازندران است. این منطقه به علت فاصله کم با تهران، یکی از پرطرفدارترین روستاهای اطراف تهران محسوب می شود. در فصل زمستان، بارش برف بسیار زیاد شده و به همین خاطر، فیلبند تقریبا خالی از سکنه خواهد شد. پس توجه داشته باشید که بهتر است بازه زمانی بهار و تابستان را برای بازدید از این منطقه بکر انتخاب کنید.

این روستا در فاصله 2300 متری از سطح دریا واقع شده است و به همین علت از آن به عنوان بام شرقی مازندران یاد می شود. در گذشته، افراد برای رسیدن به این روستا باید جهت صعب العبوری را پشت سر می گذاشتند؛ به همین علت این منطقه به فیلبند معروف شد.

در لغت نامه، معنی فیل، خستگی و بند یا بند آمدن خستگی، قید شده است. علت انتخاب این نام، همان جهت سخت رسیدن به روستاست. دشت ییلاقی فیلبند یکی از معدود منطقه ها کشور است که در آن امکان مشاهده اقیانوس ابر وجود دارد. بعلاوه غذاخوری های کوچک و خانگی روستای فیلبند به قدری شلوغ هستند که با برترین رستوران های تهران رقابت می نمایند.

آدرس گوگل مپ روستای فیلبند

با وجود چنین موهبت هایی حوالی تهران، دیگر بهانه ای برای خانه نشینی وجود ندارد. شما می توانید همین آخر هفته باز سفر ببندید و یک یا دو روز را به گشت وگذار در دل سبز طبیعت بپردازید. اگر از سفر به هریک از روستاهای گفته شده، تجربه ای دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. البته هرچند نمی توان با مترو تهران به این روستا رسید، اما پیدا یا کرایه کردن ماشین و سفر به آن ها ارزشش را دارد.

منبع: علی بابا

به "برترین روستاهای اطراف تهران برای یک نفس هوای پاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روستاهای اطراف تهران برای یک نفس هوای پاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید