خبرنگاران تور دوچرخه&zwnjسواری و رالی خزر در مازندران برگزار می&zwnjشود

به گزارش وبلاگ سمیه، ساری - خبرنگاران - سرپرست معاونت امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران از برنامه ریزی برای برگزاری تور کشورهای حاشیه خزر در 2 رشته دوچرخه سواری و رالی خانوادگی خبر داد.

خبرنگاران تور دوچرخه&zwnjسواری و رالی خزر در مازندران برگزار می&zwnjشود

به گزارش وبلاگ سمیه ، تور بین المللی خزر یکی از معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری بود که 20 دوره آن برگزار ولی از سال 92 متوقف شد.

مازندران پنج دوره میزبان این تور بود.

روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران به نقل از حسین بریمانی گفت که نشست برنامه ریزی و ارائه طرح و برنامه جهت برگزاری تور بین المللی کشورهای حاشیه خزر که پنج کشور حاشیه این دریا در آن حضور خواهند داشت با حضور روسای هیات های موتورسواری و اتومبیلرانی و دوچرخه سواری در ساری برگزار گشت.

وی گفت که این تور در رشته های دوچرخه سواری و رالی خانوادگی برای نخستین بار و با مشارکت پنج کشور و همکاری استان های ساحل نشین خزر و همینطور با موضوع استان مازندران برگزار خواهد شد.

بریمانی اضافه کرد که مکاتبات و برنامه ریزی های مقدماتی برای این رویداد ورزشی با دو فدراسیون و چهار کشور دیگر در حال انجام است.

وی گفت : برگزاری چنین رویدادی نه تنها در افزایش سطح همکاری و دوستی کشورهای همسایه آثار مثبت خواهد داشت، بلکه معرفی بسیار خوبی از ظرفیت های ایران و استان های شمالی خواهد داشت.

اگر چه وعده احیای تور بین المللی دوچرخه سواری خزر در مازندران پیش از این هم چند بار از سوی مسئولان ملی و استانی مطرح و هیچگاه محقق نشد ، ولی این بار با تزریق اعتبارات ملی برای تکمیل ورزشگاه ماهفروجک ساری که پیست دوچرخه سواری مهم ترین پروژه آن است ، امید برای احیای این تور افزایش یافته است.

علت توقف این تور در سال 92 و پس از 20 دوره برگزاری ، نبود زیرساخت مناسب از جمله پیست تمرینی اعلام شده بود .

سیداحمد میری قلعه سری رییس هیات دوچرخه سواری مازندران سال 96 به خبرنگار وبلاگ سمیه گفته بود که تکمیل پیست دوچرخه سواری ورزشگاه ماهفروجک ساری یکی از پیش نیازهای برگزاری این تور است تا دوچرخه سواران بتوانند در آن تمرین کنند.

اگر چه تا به امروز چند بار وعده تکمیل و بهره برداری از این ورزشگاه توسط مسئولان ملی از جمله وزیر وقت ورزش در سال 97 و 98 داده شده بود ، ولی با بازدید دکتر محمدباقر نوبخت از این ورزشگاه در سفر مرداد ماه امسال ، 20 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن اختصاص یافت و قرار شد که دهه فجر امسال بهره برداری شود.

ورزشگاه 6 هزار نفری ماهفروجک در زمان بازدید دکتر نوبخت پیشرفت فیزیکی 71 درصدی داشت.

ساخت این ورزشگاه سال 84 شروع شده بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تور دوچرخه&zwnjسواری و رالی خزر در مازندران برگزار می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تور دوچرخه&zwnjسواری و رالی خزر در مازندران برگزار می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید