شرلوک هلمز، از موزه لندن تا دم آخر در آبشار رایشنباخ

به گزارش وبلاگ سمیه، شرلوک هلمز یک شخصیت داستانی است که شغلش کارآگاه خصوصی بوده و طبق داستان اهل یورکشایر انگلیس است. این شخصیت برای اولین بار در سال 1887 به وسیله یک پزشک و نویسنده اسکاتلندی به نام سر آرتور کانن دویل شکل گرفت و به دنیای داستان ها پا گذاشت.

شرلوک هلمز، از موزه لندن تا دم آخر در آبشار رایشنباخ

برای کتاب دوستان شاید رفتن به خیابان 221B بیکر استریت در لندن یا تماشا مجسمه شرلوک هلمز در زادگاه آرتور کانن دویل در ادینبورگ، شوق سفر مربوط به شرلوک هلمز را ارضا کند. اما اگر شما هم هوادار این شخصیت ماجراجو و باهوش هستید، این تمام آن چیزی نیست که می توانید ببینید. شما نمی خواهید که فقط به شخصیت شرلوک هلمز سلام دهید، شما باید به همراه او در خیابان های مه آلود دوران ویکتوریای لندن راه بروید. گفته می گردد در تنها در لندن 200 مکان مرتبط با شرلوک هلمز وجود دارد و حتی جاذبه های گردشگری زیادی مربوط به او در سراسر دنیا وجود دارد. در این مقاله به تعدادی از این مکان ها اشاره می کنیم.

لندن

موزه شرلوک هلمز در خیابان بیکر لندن واقع شده است و بر اساس داستان های شرلوک هلمز، شخصیت های خیالی شرلوک و دکتر واتسون بین سال های 1811 الی 1904 در این خانه اقامت داشتند. این موزه مکان بسیار جذابی است که می توانید هر آنچه در خصوص شرلوک هلمز می خواهید بدانید، می توانید پیدا کنید.

اگر خیابان 221B برای شما به قدر کافی توریستی نیست یا اگر احساس گرسنگی می کنید، می توانید به رستوران شرلوک هلمز بروید که محل دائمی نمایشگاه شرلوک هلمز است. در این نمایشگاه وسایلی مانند هفت تیر دکتر واتسون و نسخه ای از مطالعات شرلوک که معتبرترین نسخه در نظر گرفته می گردد، به نمایشگاه گذاشته است. اگر می خواهید با اطلاعات سرشار خود در خصوص شرلوک هلمز دوستان خود را تحت تاثیر قرار دهید، می توانید در رستوران The Criterio در خیابان Piccadilly Circus غذا بخورید، چون این رستوران جایی است که واتسون برای اولین بار شرلوک را در اتود در قرمز لاکی دیدار کرد.

از مکان های دیگری که در لندن مستقیما به فیلم های شرلوک هلمز مربوط است، می توان به هتل The Langham اشاره نمود که هم داستان رسوایی در بوهمیا و هم در داستان نشانه چهار و داستان سگ باسکرویل به آن اشاره شده است.

اما اگر شما عاشق کتابخانه هستید، می توانید از مجموعه شرلوک هلمز در کتابخانه Marylebone در وستمینستر بازدید کنید که کلکسیون بی نظیری از عکس ها، بریده روزنامه ها، مجلات و چیزهای کوچکی است که مربوط به شرلوک هلمز است و تنها با معین وقت قبلی می توانید به آن سر بزنید. بعلاوه شما می توانید در تورهای پیاده روی با مضمون شرلوک هلمز شرکت کنید که در این تورها می توانید با موضوعاتی مانند شرلوک هلمز و لندن در اواخر دوران ویکتوریا، خانه خالی (The Empty House) و شرلوک هلمز ملت را نجات می دهد آشنا شوید.

دوون (Devon)

دوون مشهورترین محل ماجراجویی های شرلوک هلمز در فیلم سگ باسکرویل است. اگر از پرینس تاون آغاز کنید و از فاکس میر وبلور تور بگذرید، به این منطقه می رسد. اگر دوست دارید به این منطقه بروید، حتما یک نفر به عنوان راهنما به همراه داشته باشید و تنها نروید چون راستا خطرناکی است.

سوئیس

آبشار رایشنباخ (Reichenbach) در سوئیس، صحنه ای است که شرلوک هلمز به صورت نابه هنگام به سرانجام بی سرانجام خود می رسد. با سفر به این منطقه علاوه بر این که می توانید از زیبایی های طبیعی طبیعت و آبشار آن لذت ببرید، شب را هم می توانید در هتلی اقامت کنید که در نزدیکی شهر Meiringen واقع شده است و شرلوک هلمز آخرین شب زندگی خود را در آن گذراند و لوحی کنار مجسمه شرلوک هلمز واقع شده است که بهصورت متفکرانه ای در حال کشیدن سیگار است. حتی می توانید از موزه محلی شرلوک هلمز تماشا کنید که در زیرزمین کلیسای انگلیسی قرار گرفته است.

جالب است بدانید که در سوئیس 2 موزه شرلوک هلمز وجود دارد. در سال 1965 پسر آرتور کانن دویل، آدرین، به شهر Lucens نقل مکان کرد که بین لوزان و دریاچه نوشاتل واقع شده است و موزه شرلوک هلمز خود را در قصر Lucens افتتاح کرد. در حال حاضر این موزه در مزون غوژ (Maison Rouge) واقع شده است و به وسیله این مسئولان این شهر مدیریت می گردد و ادعا می نماید معتبرترین وسایل مربوط به شرلوک هلمز در آن به معرض نمایش گذاشته شده است. اما موضوعی که در خصوص این موزه بسیار برجسته است، اشیای فراوان خاطره انگیز کانن دویل و موارد بایگانی، اولین نسخه ها و یک گربه خانگی به نام واتسون است.

آمریکا

هتل آلگونکویین (Algonquin Hotel) در نیویورک یکی از دیگر مکان هایی است که دوست داران شرلوک هلمز به آن سر می زنند که در رمانی بر اساس واقعیت و زندگی واقعی و مرگ مرموز یکی از اعضای Baker Street Irregular (افرادی که به عنوان بچه های خیابانی، در رمان شرلوک هلمز در آژانس او کار می کردند) به نام ریچارد لنسلین گرین به آن اشاره شده است. البته این هتل به آثار ادبی دیگر، غیر از شرلوک هلمز نیز مرتبط است.

کتاب فروشی مرموز نیز در نیویورک یکی از قدیمی ترین کتاب فروشی های پررمز و راز در آمریکا است و اولین نسخه های کانن دویل و اشیای مربوط به شرلوک هلمز عاشقان شرلوک را به سمت خود جذب می نماید. این متن به وسیله David McLaughlin در خصوص این کتاب فروشی نوشته شده است:

دیوار پشتی ساختمان اصلی کتاب فروشی پر از هواداران داستان و منتقدان شرلوک هلمز و دیگر شخصیت های مرموز است، اما اتاق های زیرزمین آن جایی است که جادوی واقعی در آن پنهان است. میان همه کتاب ها و مقالاتی که روی هم انباشته شده است، من کارت های قدیمی کریسمس، بدون نشان و ارسال نشده از سال های 1963 پیدا کردم. کاور جلوی کارت، نقشه رنگی جنوب انگلستان و ولز چاپ شده است. گفته می گردد کاور داخلی آن هم نقشه شرلوکی انگلیس است که اولین بار به وسیله جولیان ولف، رهبر Baker Street Irregulars کشیده است.

در کتابخانه دانشگاه مینه سوتا، در کلکسیون های خاص مینه سوتا بزرگترین کلکسیون شرلوک هلمز و کانن دویل قرار گرفته است. برای بازدید از این مجموعه، باید مانند کتابخانه Marylebone وقت قبلی بگیرید. اما خوشبختانه بسیاری از اشیای این مجموعه به صورت آنلاین در دسترس است.

در آخر نمایشگاه بین المللی شرلوک هلمز امروزه به شکل یک تور در شهرهای آمریکا مانند دنور، سیاتل و دالاس برگزار می گردد.

منبع: کجارو / bookriot.com

به "شرلوک هلمز، از موزه لندن تا دم آخر در آبشار رایشنباخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرلوک هلمز، از موزه لندن تا دم آخر در آبشار رایشنباخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید