مسیرهای کوهنوردی برای تازه کار ها

به گزارش وبلاگ سمیه، کوهنوردی ورزشی سخت است و قبل از یک تجربه کوهنوردی واقعی باید از آمادگی خود برای مسیرهای سخت و شرایط سخت اطمینان حاصل کنید.

مسیرهای کوهنوردی برای تازه کار ها

هر کسی که کتاب شریل سترید، (Cheryl Strayed) را خوانده باشد، احتمالا خود را در حال کوهنوردی، برپا کردن چادری روی چوب ها همراه با آذوقه ای اندک و مقداری آب و کفش های کوهنوردی تصور نموده باشد.

البته قبل از اینکه به یک کوهنوردی طولانی در حاشیه اقیانوس آرام بروید، باید حتما خود را امتحان نموده و از ورزیدگی بدن و صبر و استقامت خود اطمینان حاصل کنید. برترین راه برای آماده شدن برای چنین سفری چیست؟

برترین راهکار این است که ابتدا با جهتهای کوتاه تر آغاز کنید تا بدن تان قدرت لازم را کسب کند. اگر این کار را انجام دهید، نه تنها از لحاظ جسمانی برای کوهنوردی های سخت آماده خواهید شد، بلکه در خصوص تجهیزات و وسایل مورد احتیاج و ضروری برای کوهنوری هم تجارب ارزنده ای کسب خواهید کرد.

برای کسانی که کوهنوردی را به تازگی آغاز نموده اند، جهتهای کوتاهی مثل ساحل مین، (Maine) و شناندو، (Shenandoah) پیشنهاد می گردد. این دو جهت کوتاه، مجذوب نماینده و خوش منظره هستند. تعدادی از این جهتهای کوهنوردی پرطرفدار را در ادامه معرفی می کنیم.

پارک ملی یوسمیت (Yosemite)، کالیفرنیا

در پارک ملی یوسمیت، شش کمپ ساخته شده است که به های سیرا (High Sierra Camps) معروف هستند. تنها راه دسترسی به این کمپ ها، با پای پیاده یا با اسب است. در این کمپ آموزش های لازم به تازه واردها داده می گردد. این آموزش ها شامل مواردی از این قبیل است که برای چنین سفری به چه تجهیزاتی احتیاج است یا بعد از یک روز طولانی و خسته نماینده در طبیعت چگونه برای خود غذا آماده نمایند.

این شش کمپ در فاصله ی 12 کیلومتری از هم قرار داشته و به صورت حلقه ای در سطح پارک ملی پخش شده اند. در این کمپ ها تعدادی چادر و در برخی حمام نیز تعبیه شده است. غذا در این کمپ ها به وسیله خدمه آماده می گردد. بیشتر کوهنوردانی که در این کمپ ها سکونت می نمایند، جهت یک روزه جاده تیوگا، (Tioga) را برای کوهنوردی انتخاب می نمایند که البته جهتهای متعددی برای کوهنوردی موجود است، ولی این جهت محبوب ترین جهت بین کوهنوردان مبتدی است. بسته به اینکه تصمیم به سکونت در کدام کمپ را داشته باشید، جهت کوهنوردی شما از یک سفر یک روزه به یک سفر یک هفته ای قابل تغییر است. جهت کامل کوهنوردی در پارک ملی یوسمیت، جهتی 74 کیلومتری است.

حق سکونت در این کمپ ها به وسیله قرعه کشی واگذار می گردد، به همین دلیل سفر خود را از قبل، بنا به این شرایط برنامه ریزی کنید. اگر پیروز به برنده شدن در این قرعه کشی نشدید، می توانید فقط برای صرف وعده ای غذا در یکی از این کمپ ها ثبت نام کنید.

آپالاچی (Appalachian)، رود دلور (Delware River)، نیوجرسی، پنسیلوانیا

جهت 3000 کیلومتری آپالاچی که از گرجستان تا مین ادامه دارد، برای کوهنوردان حرفه ای مناسب است البته کوهنوردان مبتدی هم می توانند برای تمرین مقداری از این جهت را طی نمایند. گزینه راحت تر دیگری نیز به طول 25 کیلومتری یعنی حدود دو روز کوهنوردی هم موجود است که برای تازه کارها توصیه می گردد. کوهنوردان مبتدی می توانند به وسیله آپالاچی به نیوجرسی و پنسیلوانیا بروند. تابلوها محل خارج شدن از آپالاچی و ورود به محدوده رود دلور را نشان خواهند داد. بعد از پیمودن مقداری راه به جهت پیاده روی کیتانیتی، (Kittatinny) در نیوجرسی خواهید رسید. در این محل برکه سان فیش، (Sunfish) قرار گرفته است. منظره های زیبا در این محل منتظر شما است. منظره های مانند آبشار زیبا و دریاچه لنیپ، (Lenape) و تامانی، (Mt. Tammany) و رود دلور در این محل قرار دارند.

قبل از حرکت، کمپی را در این محل اجاره کنید تا بعد از پیاده روی در انتهای روز بتوانید کفش های خود را درآورده، چادر را برپا نموده و در کنار آتش استراحت بکنید. اگر دوست دارید که با حرفه ای ها همسفر شوید، در ماه ژوئن به این منطقه بروید. در این زمان از سال کوهنوردان با تجربه در این منطقه مشغول تمرین خواهند بود.

دریاچه پرت (Pratt)، واشنگتن

مهارت های کوهنوردی خود را با تمرین در منطقه اسنوامایی، (Snoqualmie) در استان واشنگتن تقویت کنید. نقشه مورد اعتماد خود را برداشته و جهت مخاطره آمیز خود را در واشنگتن انتخاب کنید. می توانید از روی نقشه به ساحل زیبای دریاچه الالی (Olallie) بروید، یا اگر به آب های آبی علاقه دارید، جهت دریاچه تالاپوس (Talapus) را انتخاب کنید. از کوه بالا بروید تا منظره دریاچه پرت را ببینید و در بالای کوه چادری برپا کنید. اگر مشتاق هستید و قصد آزمایش مهارت های کوهنوردی خود را دارید، جهت دریاچه ملاکوا (Melakwa) را انتخاب کنید. این جهت به مقدار یک روز از دریاچه ی کالیتان (Kaleetan) که خلوتگاه مسافران در زیر آسمان پرستاره جنگل است، فاصله دارد. این جهت در واقع جهت محبوب ماهیگیران نیز است و بیشتر اوقات ماهیگیران و کوهنوردان در این محل با هم همسفر می شوند.

هوکسبیل گپ (Hawksbill Gap)، پارک ملی شناندو(Shenandoah)، ویرجینیا

برای تجربه ی جهت نسبتا طولانی و آسان برای کوهنوردان مبتدی، پارک ملی شناندو مناسب است. فاصله ی هوکسبیل گپ تا سویفت ران 38 کیلومتر است. جهتی 38 کیلومتری برای یک مبتدی مقداری دلهره آور است، ولی با تقسیم این جهت به تعدادی جهت کوتاه تر مشکل حل می گردد و فرصت تماشا منظره ها زیبا فراهم شده و می توان استراحت هم کرد.

به بالای کوه هوکسبیل، بلندترین کوه شناندو، بروید. منظره ها زیبای آبشارها و رودها را خواهید دید و با کوهنوردان جهت آلاپاچی آشنا خواهید شد. این جهت کوهنوردی به صورت حلقه ی بسته نیست، به همین دلیل با شخصی هماهنگ شوید تا بعد از اتمام کوهنوردی در انتهای جهت، منطقه ی پیکنیک رود جنوبی، در پی شما خواهد بیاید، در غیر این صورت جهت کوهنوردی شما مقداری بلند تر خواهد شد.

اگر قصد کمپ زدن را دارید، قبل از سفر برای گرفتن اجازه ی برپایی کمپ اقدام کنید.

دریاچه کریستال ، کلورادو

چند کیلومتر دورتر از برکنریج(Breckinridge)، دریاچه ی زیبای کریستال وجود دارد. آب های آبی رنگ دریاچه مانند کریستالی بین رشته کوه ها قرار گرفته است. به قسمت پایین تر دریاچه می توان با خودرو دسترسی داشت که این بدین معنی است که برای افرادی که مبتدی هستند یا قصد سفر کوتاه تری به این محل را دارند، می توانند مقداری از جهت را با خودرو پیموده و به دریاچه برسند. در غیر این صورت این جهت حدود 4 کیلومتر طول دارد که می توان در کنار اسپرس کریک تریلهد، (Spruce Creek Trailhead) استراحت کوتاه مدتی کرد و به جهت ادامه داد. بعلاوه می توان در این محل چادری برپا کرد و شب را در آن گذراند و جهت را به دو جهت نصفه روز تقسیم کرد.

برنامه ی زمانی خود را درست تنظیم کنید و طبیعت حتما به استقبال شما خواهد آمد، با رنگین کمانی از گل های وحشی یا با برف زیبای کوهستان. در کوهستان برخی از بومی های کلرادو را خواهید دید، مانند گوسفند کوهی آمریکایی و بز کوهی.

منطقه حفاظت شدهکاتلر(Cutler)، مین

می توان برای یاد گرفتن کوهنوردی به سمت شمال آمریکا، یعنی مین رفت. منطقه ی حفاظت شده ی کاتلر که نزدیک به مرز کانادا است، مساحتی حدود 12 هکتار دارد که از درختچه های بلوبری پوشیده شده است. مسافت 5 کیلومتری را می توانید در کنار صخره های بزرگ و اقیانوس طی کنید و از این منظره های بی نظیر بهره ببرید.

با استفاده از نقشه می توانید جهت خود را به فیری هد (Fairy Head) تغییر داده، نه تنها در این محل چادر زده و استراحت کنید، بلکه از منظره ها زیبایی مانند مرغان دریایی که بر روی جزیره ی بزرگ مانان (Manan) در کانادا پرواز می نمایند، لذت ببرید.

منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "مسیرهای کوهنوردی برای تازه کار ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیرهای کوهنوردی برای تازه کار ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید