پلی که به وسیله شیطان ساخته شده!

به گزارش وبلاگ سمیه، پل سه طبقه

برخی از پل های تاریخی چنان معماری جالبی دارند که به جاذبه گردشگری تبدیل شده اند. تعدادی از پل ها هم ظاهری عجیب دارند که باعث معروفیت آن ها در جهان شده است. تا به حال پل تاریخی سه طبقه دیده اید؟ می خواهیم درباره یک پل سه طبقه عجیب حرف بزنیم که به پل شیطان معروف است. اینکه چرا به این پل، پل شیطان می گویند داستان جالبی دارد که در ادامه درباره آن حرف می زنیم. خبرنگاران را همراهی کنید تا از پل شیطان بیشتر بدانید.

پلی که به وسیله شیطان ساخته شده!

در کشور ولز و در حدود 15 کیلومتری شهر آبریستویث روستایی کوچک به نام پونتارفیناچ قرار گرفته است. ترجمه نام این روستا یعنی پلی روی رودخانه میناخ، همانطور که احتمالا از نام این روستا فهمیده اید مهمترین جاذبه این روستا یک پل است. پلی با افسانه ای جالب و ظاهر عجیب که تبدیل به نماد روستا شده و توریستان کنجکاو زیادی را به این محل می کشاند.

روستا در بالای دره ریدول در میان تپه هایی در قلب کوه های کامبریان قرار گرفته است و در جهان به آبشارها، راه آهن باریک و البته پل سه طبقه اش معروف است. این پل مثل همه پل هایی که تا به حال دیده اید نیست چون از سه پل مختلف که بر روی هم قرار گرفته اند تشکیل شده است.

پل اصلی که پایین ترین پل است در قرن 11 ساخته شده است. چند سالی مردم از این پل استفاده کردند تا اینکه به این نتیجه رسیدند که چندان محکم نیست و باید پل دیگری به جایش ساخته گردد. در اواسط قرن 18 طراحی پل تازه ریخته شد اما این پل سنگی که قرار بود دو طرف دره را به هم وصل کند دقیقا بر روی پل اول ساخته شد. در واقع پل اول خراب نشد و کارگران به جای خراب کردن این پل تصمیم گرفتند تا از آن به عنوان داربست برای ساخت پل دوم استفاده نمایند. داستان پل اول برای پل دوم هم تکرار شد و چندین سال بعد یعنی در سال 1901 قرار بر این شد که یک پل محکم و آهنی در این محل ساخته گردد. دوباره دو پل قبلی دست نخورده باقی ماندند شاید به این علت که کسی دوست نداشت تا این دو پل تاریخی خراب شوند.

اما قسمت هیجان انگیز این پل این است که به پل شیطان معروف است و علت این نامگذاری هم افسانه و داستانیه که پشت سر این پل وجود دارد. بر طبق این افسانه، پل اصلی به وسیله یک شیطان ساخته شده است! در واقع، شیطان این پل را ساخت تا یک زن محلی بتواند گاوش را که به آن طرف دره رفته بود نجات دهد! ماجرا از این قرار است که پیرزن گاوش را گم کرد و ناگهان او را در سمت دیگر رودخانه مشغول چریدن دید. در این لحظه شیطان ظاهر شد و قبول کرد که در این محل پل بسازد تا پیرزن بتواند گاوش را بگیرد. البته ساخت پل یک شرط داشت! شرط هم این بود که شیطان روح اولین موجود زنده ای که از این پل می گذرد را تسخیر کند! همین که پل ساخته شد پیرزن یک تکه نان به آن سمت رودخانه انداخت تا سگش برای گرفتن آن نان از روی پل رد گردد و به جای پیرزن روح سگ تسخیر گردد.

دو رودخانه پر آب میناخ و ریدول به دره ای در پایین روستا می ریزند جایی که به مرور زمان سه پل مختلف روی آن ساخته شد البته سه پل بر روی یکدیگر! این پل در جایی قرار گرفته است که رودخانه میناخ در چند مرحله به صورت 90 درجه از یک دره باریک و پرشیب فرو می ریزد و به رودخانه ریدول ملحق می گردد. پله های سنگی ای که به پایین ترین پل در کنار آبشار منتهی می شوند به نردبان جاکوب معروفند.

پل شیطان سال هاست که جاذبه گردشگری است و توریستان زیادی در سفر به ولز از آن تماشا می نمایند. بازدید از این پل راحت است چون یک ایستگاه راه آهن مخصوص به خودش دارد. این ایستگاه در سال 1902 در بین پل شیطان و شهر آبریستویث ساخته شد. گردشگرانی که به این محل می فرایند از مسیرهای خوش چشم انداز می گذرند تا این سه پل و آبشارهای تماشایی اش را ببینند. نویسنده معروف انگلیسی به نام جورج بارو در سال 1854 گزارشی خنده دار و جالب درباره بازدیدش از این روستا و اقامتش در یک مهمان خانه قرن هفدهمی نوشت.

این منطقه زمانی بخشی از استان هافود بود و شخصی به نام توماس جونز مالکش بود. او در اینجا کلبه ای ساخت تا زمانی که برای شکار به اطراف رودخانه می رود جایی را برای اقامت داشته باشد. این کلبه بارها بزرگ و بزرگ تر شد تا اینکه به هتل تبدیل شد و امروز به نام هتل هافود در این محل فعالیت می نماید. تعداد زیادی از گردشگرانی که برای تماشای پل شیطان به این منطقه می فرایند برای اقامت، چند روزی را در این هتل می مانند.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت

به "پلی که به وسیله شیطان ساخته شده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی که به وسیله شیطان ساخته شده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید