آیین های مذهبی در منطقه هورامان به جهانیان منعکس گردد

به گزارش وبلاگ سمیه، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام آدینه سنندج گفت: هورامان گنجینه ای غنی از آیین های تاریخی است که باید به جهانیان معرفی گردد.

آیین های مذهبی در منطقه هورامان به جهانیان منعکس گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، ماموستا فایق رستمی روز شنبه 13 شهریوماه 1400 در ملاقات با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت توسعه و مدیریت، مدیر پایگاه جهانی هورامان و رئیس حراست اداره کل استان، اظهار کرد: ثبت جهانی هورامان دستاوردی عظیم برای کردستان است و باید به برترین شیوه از آن برای امیدآفرینی بهره برداری گردد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام آدینه سنندج با بیان اینکه مشارکت مردم در اجرای برنامه های فرهنگی و توسعه گرا حائز اهمیت است، اضافه کرد: بهره مندی از مزایای ثبت جهانی هورامان می تواند منجر به پیشرفت منطقه و برطرف کمبودها در سطح استان گردد.

او اسم کرد: یکی از ویژگی های مردم منطقه هورامان خودکفایی است که با بسترسازی در حوزه های صنایع دستی و کشاورزی می توان به آنان در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یاری کرد.

ماموستا فایق رستمی گفت: صندلی دینی مردم هورامان بسیار پررنگ است و این ظرفیت ها و آیین ها باید به جهانیان معرفی گردد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام آدینه سنندج اضافه کرد: علمای منطقه هم می توانند با صندلی ارزشمندی که دارند در پیشبرد اهداف میراث فرهنگی کردستان مثمر ثمر واقع شوند.

او گفت: کرامت و معنویت مردم منطقه هورامان می تواند منجر به توسعه گردشگری مذهبی در کشور گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "آیین های مذهبی در منطقه هورامان به جهانیان منعکس گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین های مذهبی در منطقه هورامان به جهانیان منعکس گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید