این مارمولک غول پیکر یک متر طول دارد!، عکس

به گزارش وبلاگ سمیه، مارمولک ها موجوداتی مجذوب کننده با طیف وسیعی از مقدار ها و زیستگاه ها هستند. ایگواناها و مارمولک ها رایج ترین گونه های مارمولک ها و خزندگان بزرگ هستند، که اژدهای کومودو بزرگترین گونه است.

این مارمولک غول پیکر یک متر طول دارد!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سمیه، مارمولک ها به عنوان بخشی از گروه حیوانات، در دسته خزندگان قرار دارند که ویژگی های مشترکی مانند زبان، چنگال و فلس از جمله آن ویژگی ها هستند. مارمولک ها خونسرد هستند و در هوای سرد دوام نمی آورند. به همین علت، آنها در منطقه ها گرم و خشک جهان بیشتر زندگی می نمایند. مارمولک ها می توانند تا 50 سال زندگی نمایند و شامل 4675 گونه شناسایی شده هستند. دم آنها اغلب نسبت به بقیه بدنشان بلندتر است و برای حفظ تعادل، بالا رفتن و محافظت استفاده می گردد. اگر دم مارمولک زخمی یا قطع گردد، در نهایت دم جدیدی رشد می نماید. در ادامه بعضی از بزرگ ترین مارمولک های جهان را مورد آنالیز قرار خواهیم داد.

ایگوانای دریایی (Amblyrhynchus Cristatus)

یکی از گونه های مجذوب کننده مارمولک ایگوانای دریایی است. آن ها تنها گونه مارمولکی هستند که در اقیانوس و در اطراف جزایر گالاپاگوس شنا می نمایند. بینی کوتاه به آنها اجازه می دهد از جلبک های دریایی تغذیه نمایند. از پنجه هایشان برای ماندن در کف اقیانوس و از دم صافشان برای شنا کردن همچون مار استفاده می نمایند. آنها می توانند تا 30 دقیقه در زیر آب بمانند و تا عمق 20 متری زیر آب شیرجه بزنند. آنها نمک اضافی جذب شده در بازه زمانی طولانی را در اقیانوس را دفع می نمایند تا از کم آبی بدن جلوگیری نمایند.

ایگوانای دریایی می تواند تا 20 درصد از مقدار خود را در زمان کم غذایی از دست بدهد. این به مارمولک اجازه می دهد تا با غذای کمتری زنده و سالم بماند. هنگامی که ذخیره غذا بازیابی گردد، مارمولک مقدار قبلی خود را به دست می آورد. بزرگترین ایگوانای یافت شده نزدیک به یک متر طول دارد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این مارمولک غول پیکر یک متر طول دارد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مارمولک غول پیکر یک متر طول دارد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید