با این روش ها نگذارید دندان کودکتان پوسیده گردد

به گزارش وبلاگ سمیه، چگونه/ سلامت و بهداشت دهان و دندان مسئله ای است که باید از کودکی به آن توجه ویژه داشت. در این مطلب می خواهیم به آنالیز نکاتی بپردازیم که با توجه به آن ها چگونه می گردد فرزندمان دندان های سالمی داشته باشد.

با این روش ها نگذارید دندان کودکتان پوسیده گردد

شیرینی بین وعده های غذایی

در حالی که میان وعده ها بخش مهمی از برنامه روزانه بیشتر بچه ها است، انواع نادرست میان وعده می تواند به پوسیدگی دندان منجر گردد. مجاز دانستن مصرف میان وعده های شکلاتی، آب نبات و آب میوه برای بچه ها می تواند مخرب باشد. در عوض به میان وعده های سالم تر فکر کنید. به جای آب میوه به میوه فکر کنید. اگر فرزندتان خواستار خوردن چیزی شیرین است، به او پیشنهاد دهید که بعد از صرف وعده غذایی اصلی به او دسر می دهید. بزاق ترشح شده بعد از وعده های غذایی سنگین برای هضم غذا می تواند به برطرف باکتری های مضر دهان یاری کند.

نوشیدنی قبل از خواب

اگر نوشیدن یک لیوان نوشیدنی قبل از خواب جز استراتژی های شما است، به تجدیدنظر در این مورد فکر کنید. وقتی بچه ها قبل از خواب آب میوه، شیر شکلات یا حتی شیر ساده می نوشند و مسواک هم نمی زنند، قند موجود در نوشیدنی به دندان می چسبد و موجب پوسیدگی سریع تر آن در طی شب می گردد. تنها نوشیدنی مجاز قبل از خواب آب است. اگر فرزندتان قبل از خواب حتما به نوشیدنی احتیاج دارد، برای وی مسواک بزنید. در صورتی که از این کار طفره می رود برای وی خمیردندان و مسواکی بچه گانه با طرح و رنگ مورد علاقه اش بخرید.

نرفتن به معاینات منظم دندان پزشکی

توصیه می گردد که هم بچه ها و هم عظیم سالان به طور منظم و هر شش ماه برای معاینه دندان ها به دندان پزشک مراجعه نمایند. عدم مراجعه در چند دوره متوالی صرفا به این دلیل که فرزندتان مسئله ای ندارد، می تواند به عواقب وخیمی منجر گردد. معاینه روتین نه تنها شامل ترمیم دندان های خراب می گردد بلکه دندان پزشک دندان ها را تمیز می نماید و در خصوص روش های حفظ بهداشت دهان و دندان با کودک صحبت می نماید.

چه باید کرد

اگر متوجه هر گونه پوسیدگی در دهان فرزندتان شده اید، برای ترمیم دندان سریعا به دندان پزشک مراجعه کنید. تغییر عادات بهداشت دهان و دندان می تواند به پیشگیری از پوسیدگی های بعدی در آینده بیانجامد. شما قطعا بهترین ها را برای فرزند خود می خواهید. بنابراین از همین امروز روش های صحیح بهداشت دهان و دندان را به وی آموزش دهید.

منبع: همگردی

به "با این روش ها نگذارید دندان کودکتان پوسیده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش ها نگذارید دندان کودکتان پوسیده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید