جاذبه های بکر جهرم از جاماسب تا سنگ تراشان

به گزارش وبلاگ سمیه، سفر به جهرم و جاذبه های بکر آن شما را شگفت زده خواهد نمود که از وجود این جاهای دیدنی در ایران غافل بوده اید. برای عاشقان جاده و سفر، همواره جاهای جدید، یک هدف لذت بخش است. به دیار مردمان خونگرم و مرکبات بروید و داستان سیاحت تازه خود را در جنوب بیافرینید.

جاذبه های بکر جهرم از جاماسب تا سنگ تراشان

آرامگاه جاماسب، یادمان ساسانی

در راستا جهرم به شیراز باید از شهر خفر عبور کنید تا به روستای کراده برسید. مقبره جاماسب حکیم در نزدیکی همین روستا بر بلندای کوهی قرار گرفته است. ساختمانی سنگی از دور نمایان می شود که منسوب به داماد زرتشت است. قدمت آرامگاه جاماسب به دوره ساسانی بر می شود. از معماری باستانی یادگار معماران چیره دست ایران دیدن کنید و از منظره دشتهای اطراف لذت ببرید. از دیگر بناهای آرامگاهی جهرم که حتما باید ببینید، بقعه شیخ ابو خلیفه است. این بنای قدیمی در نزدیکی شهر قرار گرفته و از آرامگاه جاماسب فاصله زیادی ندارد. معماری سنگی و هندسی این ارامگاه، هفتصد سال پیش ایجاد شده است. با خرید بلیط هواپیما جهرم در کمترین زمان به دیدن جاذبه های جهرم بروید. شهر جهرم از باغ شهرهای ایران است که با درختان نخلش در خاطر شما می ماند. ساخت این شهر را به دوران هخامنشی نسبت می دهند و در شاهنامه از آن به عنوان کهرم یاد شده است. بنای آتشکده قدمگاه و چارتاقی قطب آباد نشانی از دوران تاریخی قبل از اسلام جهرم است. راستا معروف جاده ادویه که روزگاری بندرعباس را به شهر ری وصل می کرد، از جهرم نیز می گذشت و هنوز آثار این جاده باستانی موجود است. مثل همه شهرهای قدیمی ایران، بازار سنتی جهرم یادگار دوران صفویه، محلی مناسب برای خرید سوغات و قدم زدن است.

دیوار سنگی مقبره جاماسب حکیم

آتشکده جهرم، قطب موبدان

با گشت و گذار در منطقه جهرم متوجه قدمت آن تا دوران باستان می شوید. یکی از مهمترین آتشکده های ایران به نام آتشکده آذرفرنبغ یا کاریان در همین محدوده قرار گرفته است. ایران باستان دارای سه آتشکده عظیم در خراسان، آذربایجان و فارس بوده که هر کدام به یک طبقه اجتماعی تعلق داشته است. آتشکده کاریان بر اساس سنت های آن روزگار مخصوص موبدان زرتشتی بوده است. از شهر جهرم تا آتشکده کاریان یک ساعت و نیم راه است. دیدن این مکان مقدس و معماری کهن ساسانی لطف خاصی دارد. چهارطاقی قطب آباد، نمونه دیگری از آتشکده های قدیمی تر از کاریان در جهرم است. فرم ساده و سنگی این چهارطاقی با گذشت بیش از هزار سال هنوز سر پا مانده است. برای رسیدن به چهارطاقی باید وارد جاده جهرم به شیراز شوید. بعد از 20 دقیقه به روستای قطب آباد می رسید که از جاهای گردشگری جهرم نیز محسوب می شود. سومین آتشکده جهرم، آتشکده قدمگاه است که عده ای آن را معبدی آناهیتایی می دانند. این ساختمان پیش از اسلام در بلوار ارشاد شهر جهرم قرار گرفته است. برای اطلاع از آخرین پرواز جهرم تهران به سایت تریپ مراجعه کنید. انواع قیمت بلیط هواپیما جهرم به تهران را می توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما جهرم به تهران را انتخاب و خرید کنید. گفتنی است که ما در تریپ تضمین می کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما جهرم به تهران را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

معماری زیبای آتشکده قدمگاه

غارهای جهرم

ماجراجویی و دیدن شگفتی های طبیعت، بخش جدانشدنی سفر است. جاهای اعجاب آور جهرم کم نیستند، پس به دیدن عجیبترین غار ایران بروید. غار سنگتراشان یکی از عظیمترین غارهای دستکند ایران است که سالها توسط مردم بومی تراشیده شده تا این شاهکار در دل طبیعت ایجاد شود. این غار نزدیک جهرم قرار گرفته است و شما به راحتی به آن دسترسی خواهید داشت. با ورود به غار، تالار ستون دار و سقف صاف سنگی آن توجه تان را جلب می نماید. این غار که زمانی سنگ بناها و حوض های قدیمی جهرم را تامین می کرد، امروز به یک اثر دیدنی شگفت تبدیل شده است. شما می توانید از غارهای دیگر جهرم چون غار ورا، غار شفق و غار تاودان دیدن کنید. از بلیط هواپیما لحظه آخری جهرم در تریپ غافل نشوید.

غار سنگتراشان عظیمترین غار دستکند ایران

بهترین زمان سفر به جهرم

جهرم از شهرهای گرراستای ایران است. آب و هوای شهر در تابستان بسیار گرم و در زمستان سرد است. بهترین زمان سفر به جهرم فصل پاییز و بهار است که دمای هوا مطبوع و خنک است.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما یاری می نماید تا به راحتی خرید بلیط هواپیما را انجام دهید. با اطلاع از قیمتها، شما امکان خرید آنلاین مناسبترین قیمت بلیط را خواهید داشت. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

منبع: همگردی

به "جاذبه های بکر جهرم از جاماسب تا سنگ تراشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های بکر جهرم از جاماسب تا سنگ تراشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید