راهنمای سفر به جزیره قشم

به گزارش وبلاگ سمیه، بهترین زمان برای سفر به قشم چه فصلی است؟ بکرترین جاذبه های این جزیره مرموز کدام ها هستند؟ در چه هتلی اقامت کنیم و سفر به قشم چقدر هزینه دارد؟ اگر اولین بار است که تور قشم را برای سفر انتخاب نموده اید این مطلب تمام آنچه را که باید درباره این جزیره بدانید به شما خواهد گفت.

راهنمای سفر به جزیره قشم

بکر، مرموز و زیبا صفاتی هستند که با آنها می توان جزیره قشم را توصیف کرد. جزیره ای که حال و هوایش شبیه هیچ کجای دیگر نیست و گردشگران را غرق در دنیای پر رمز و راز خود می نماید. مطلب راهنمای سفر شما را با شرایط سفر به جزیره و جاذبه های منحصربه فرد آن آشنا می نماید. ()

اطلاعات ضروری که قبل از سفر به قشم باید بدانید

کد شهر: 076

طول پرواز از تهران: حدودا 1 ساعت و 50 دقیقه

شماره تماس با اورژانس: 115

شماره تماس با پلیس: 110

شماره تماس با آتشنشانی: 125

چه ایرلاین هایی به قشم پرواز دارند؟

سفر به قشم از دو طریق زمینی و هوایی امکان پذیر است. اما بیشتر مسافران تور قشم به دلیل راحتی و کوتاه تر شدن مسافت، راه هوایی را برای سفر انتخاب می نمایند. از این رو شرکت های هواپیمایی بسیاری از بیشتر شهرهای ایران به این مقصد پرواز خود را انجام می دهند. طبق گزارش های ارائه شده روزانه بیش از 25 پرواز در فرودگاه بین المللی جزیره قشم فرود می آیند.

خطوط هواپیمایی قشم ایر، آتا، آسمان ، ، کیش ایر، تابان و معراج بیشترین پروازها را به مقصد جزیره قشم دارند. این تنوع پروازی باعث شده تا گردشگران در هر جای ایران بتوانند با توجه به ساعات پروازی، نوع هواپیما و خدمات ارائه شده در طول پرواز بهترین و مناسبترین بلیط قشم را انتخاب و خریداری نمایند.

آداب و رسوم مردم جزیره قشم

فرهنگ و آداب و رسوم بومیان جزیره، خود از جاذبه های های گردشگری تور قشم هستند. فرهنگی که صدها سال قدمت دارند و همچنان مورد احترام مردم این جزیره زیبا و منحصربه فرد می باشد.

بیشتر ساکنان جزیره قشم بومی هستند بنابراین فرهنگ و سنت در میان آن ها حفظ شده و کمتر تحت تاثیر دنیای مدرن امروز قرار گرفته است. برگزاری مراسم های سنتی، اعیاد مذهبی، اتحاد و همبستگی بین قبایل، میهمان نوازی و خونگرم بودن بخش های جدایی ناپذیر در فرهنگ و سنت مردم جزیره قشم هستند.

جشن نوروز صیاد، مراسم قبله دعا، مراسم زار، جشن نخل خرما و مراسم ویژه عروسی از جشن های مهم و تاریخی در قشم هستند که طبق سنت ها برگزار شده و تماشای آن ها بخشی از جاذبه های گردشگری جزیره به شمار می فرایند.

بهترین فصل سفر

قشم در منطقه جنوبی ایران قرار گرفته و در بیشتر روزهای سال هوایی گرم و آفتابی دارد. نیمه اول سال در این جزیره به دلیل شزجی بودن هوا و رطوربت بالا، در بین گردشگران کم طرفدارتر است اما با وارد شدن به فصل پاییز و زمستان از رطوبت هوا کاسته شده و قشم پرگردشگرترین روزهای خود را سپری می نماید.

اما این نکته را نباید فراموش کرد که قیمت تور قشم در این فصول به نسبت بیشتر از بهار و تابستان است. بنابراین اگر هر دو فاکتور آب و هوا و قیمت برایتان مهم است می توانید اواخر تابستان و بهار را برای سفر انتخاب کنید. سفر به قشم در بهار هم لطف خود را دارد چرا که می توانید از تخفیفات نوروزی مراکز خرید جزیره بهره ببرید.

کجا اقامت کنیم؟

شما برای اقامت در جزیره قشم دو انتخاب دارید، هتل و اقامتگاه های بوم گردی. تا چندی پیش تنوع هتلی در جزیره بسیار کم بود و انتخاب ها محدود، هر چند که در حال حاضر نیز از هتل های فوق لوکس در تور قشم خبری نیست اما با پیشرفت گردشگری در جزیره به تعداد هتل هتل ها اضافه شده و گردشگران می توانند هتل های 3 و 4 ستاره با استانداردهای بین المللی را برای اقامت انتخاب نمایند.

هتل های 4 ستاره آتامان، ارم، آرتا و آوینا از بهترین هتل های قشم هستند که با امکانات مدرن و راحت از میهمانان پذیرایی می نمایند.

علاوه بر هتل، اقامتگاه های بوم گردی با موقعیت های مکانی عالی و فضای دلنشین در بین مسافران قشم هواداران خود را دارند. اگر شما هم اقامت در فضاهای سنتی را به هتل ها ترجیح می دهید می توانید اقامتگاه بوم گردی کلودنگ، خانه دوست، ناخدا امینی یا فردیس قشم را برای اقامت انتخاب کنید.

هزینه های سفر

خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، هزینه های حمل و نقل و تفریحات هزینه های تور قشم را تشکیل می دهند. قیمت بلیط هواپیما قشم با توجه به نوع هواپیما، زمان سفر و نوع بلیط مشخص می گردد. اما به طور کلی قیمت بلیط در این جهت از 300 هزار تومان آغاز می گردد.

هزینه اقامت در قشم به هتلی که انتخاب می کنید بستگی دارد، هزینه یک شب اقامت در هتل های 3 ستاره از 130 هزار تومان و هتل های 4 ستاره 400 هزار تومان آغاز می گردد. اگر اقامتگاه های بوم گردی را برای اقامت انتخاب کنید برای هر شب اقامت حدود 120 هزار تومان (یا بیشتر) باید پرداخت کرد.

هزینه های تفریحات نیز به انتخاب و سلیقه های شما بستگی دارد. این هزینه ها تهیه بلیط برای تفریحات آبی و بازدید از جاذبه های تاریخی را شامل می گردد.

حمل و نقل در قشم

تاکسی و اتوبوس راه های حمل و نقل عمومی در قشم هستند. اما تقریبا 90 درصد گردشگران تاکسی را به دلیل راحت تر بودن و دسترسی آسان برای حمل و نقل انتخاب می نمایند.

برای این کار تاکسی های خطی یا دربستی را در اختیار دارید. شما می توانید به بخش پذیرش هتل مراجعه نموده و تاکسی را برای مقصد مورد نظرتان رزرو کنید. هزینه تاکسی در جزیره قشم زیاد نیست و در هر جای جزیره به راحتی می توان از تاکسی های دربستی استفاده کرد.

در تور قشم از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟

جاذبه های تور قشم را می توان به دو قسمت تفریحات آبی و جاذبه های طبیعی تقسیم کرد. در ادامه با این جاذبه های منحصربه فرد آشنا می شویم.

تفریحات آبی قشم

  • پاراسل
  • شاتل سواری
  • بنانا سواری
  • فلای برد
  • غواصی
  • اسکوتر زیر دریایی

جاذبه های طبیعی

  • دره ستارگان
  • جزیره هنگام
  • جزایر ناز
  • غار نمکدان
  • پارک لاک پشت های پوزه عقابی
  • جنگل های حرا
  • دره چاهکوه

بیشتر بخوانید …

عجایب هفتگانه قشم را می شناسید؟

بهترین هتل های قشم را می شناسید؟

منبع: ستاره ونک

به "راهنمای سفر به جزیره قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جزیره قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید