ثبت نام 9300 کارگر قزوینی در سایت بیمه بیکاری

به گزارش وبلاگ سمیه، خبرنگاران/قزوین مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: بالغ بر 9300 نفر در سایت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد 6058 نفر مشمول قانون تأمین اجتماعی و قانون کار هستند و ما نیز در برابر افرادی که مشمول این قانون شوند مسئولیت داریم.

ثبت نام 9300 کارگر قزوینی در سایت بیمه بیکاری

سیروس نصیری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین در گفت وگو با وبلاگ سمیه، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا اعتبار دفترچه بیمه شدگانی که تا بهمن ماه اعتبار داشتند بدون مراجعه به شعب یک بار تا فروردین و بار دیگر تا سرانجام اردیبهشت تمدید شده و با همان اعتبار قبلی قابل استفاده خواهد بود.

وی ادامه داد: در خصوص مراجعه افراد برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری اعلام شد که این افراد نیازی به حضور در کمیسیون های پزشکی ندارند و مطالبه آنان بدون حضور در کمیسیون پرداخت گردد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین اعلام نمود: کمیسیون های پزشکی منجر به ازدحام جمعیت می شد که امور آنان حدالامکان غیرحضوری انجام و در بخش هایی که رسیدگی غیرحضوری در آن امکان پذیر نبود تا سرانجام اردیبهشت ماه تعطیل شدند.

وی تشریح کرد: بعضی از کارگاه ها مانند رستوران ها، طباخی ها، فروشگاه های کیف و کفش، انتشاراتی ها، کتابفروشی ها و مدارس غیرانتفاعی به عنوان کارگاه های با ریسک بالا اعلام شدند؛ این کارگاه ها می توانند سهم بیمه شده را به همراه لیست بیمه به تأمین اجتماعی بدهند و بخشی از هزینه مربوط به کارفرما را پرداخت ننمایند، کارفرمایان از تیرماه تا سرانجام سال می توانند حق بیمه مربوط به کارفرمایان را پرداخت نمایند و مشمول جریمه نیز نخواهند شد.

نصیری مطرح نمود: افراد شاغل در کارگاه های با ریسک بالا می توانند در سایت بیمه بیکاری ثبت نام نموده و با تمهیداتی که دولت اندیشیده است بتوانند به مدت 2 تا سه ماه از بیمه بیکاری استفاده نمایند، نامه و دستورالعمل آن در حال تدوین است و شیوه نامه نیز به زودی ابلاغ خواهد شد تا پرداخت ها بر اساس آن صورت گیرد.

وی اعلام نمود: بالغ بر 9300 نفر در سایت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که از این تعداد 6058 نفر مشمول قانون تأمین اجتماعی و قانون کار هستند و ما نیز در برابر افرادی که مشمول این قانون شوند مسئولیت داریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین اعلام کرد: با توجه به شیوع کرونا میزان مبلغ بیمه بیکاری معین نیست چراکه بیمه بیکاری کرونا با بیمه بیکاری سیستم تأمین اجتماعی متفاوت است؛ در بیمه بیکاری فرد باید حتماً یک سال سابقه بیمه پرداخت بیمه داشته باشد تا مشمول گردد ولی در کرونا اگر یک ماه هم بیمه پرداخت نموده باشد مشمول پرداخت بیمه بیکاری می گردد چون جزو حوادث غیرمترقبه محسوب می گردد.

وی گفت: کارگران روزمزد مانند کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار دارند و اگر بیکار شده باشند در صورت ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری، دولت در خصوص آنان تصمیم گیری خواهد نمود.

نصیری اشاره نمود: اغلب کارگردان میدان بیمه ساختمانی هستند و حضور آنان در میدان برای کار روزانه است، حدود 24 هزار نفر در استان برای بیمه کارگران ساختمانی نام نویسی کردند که از این تعداد 14 هزار نفر به صورت فعال بیمه پرداخت می نمایند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین در سرانجام یادآور شد: در خصوص حقوق، بخش کارگری حداقل مزد 21 درصد افزایش خواهد داشت و برای سایر سطوح نیز 15 درصد به حقوقشان افزوده خواهد شد. برای بازنشستگان نیز سازمان تأمین اجتماعی رقم پیشنهادی را به دولت ارائه خواهد نمود که انتظار می رود ظرف هفته جاری تصویب و به دست ما برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ثبت نام 9300 کارگر قزوینی در سایت بیمه بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام 9300 کارگر قزوینی در سایت بیمه بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید