خبرنگاران مدیرکل راه آهن شرق: مالی کردن ظرفیت ریلی رویکرد مهم دولت است

به گزارش وبلاگ سمیه، گناباد- خبرنگاران- مدیرکل راه آهن شرق کشور مالی کردن ظرفیت ریلی را رویکرد مهم دولت دانست و کوشش برای توسعه مالی کشور را مورد توجه قرار داد.

خبرنگاران مدیرکل راه آهن شرق: مالی کردن ظرفیت ریلی رویکرد مهم دولت است

رضا شرقی روز شنبه در جلسه آنالیز مسائل و مسائل ایستگاه راه آهن بجستان اضافه نمود: باید با شناخت ظرفیتهای بالقوه و به فعلیت رساندن آنها برای نقش آفرینی بیشتر ظرفیت ریلی در جهت توسعه و رونق مالی منطقه گام برداشت.

وی ادامه داد: راه اندازی تورهای گردشگری در قالب قطار گردشگری اقدام موثر برای نیل به این هدف است و اداره کل راه آهن شرق آمادگی کامل برای معرفی جاذبه های گردشگری بجستان را در این ایستگاه و راه اندازی بازار سوغات محلی با مشارکت بخش خصوصی دارد.

مدیرکل راه آهن شرق، گازرسانی به ایستگاه راه آهن بجستان، صدور سند مالکیت، راه اندازی مرکز پلیس امنیت راه آهن، خوابگاه ماموران و حصار کشی دیوار این ایستگاه را از اقدامات در دست انجام این اداره کل ذکر کرد.

حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار بجستان هم ظرفیت ریلی را جزو زیرساختهای مهم توسعه این شهرستان دانست و گفت: مالی کردن ایستگاه راه آهن و بهره مندی بیشتر از ظرفیت آن در جهت توسعه و رونق منطقه مطالبه مهم مردم است.

ایستگاه راه آهن بجستان زیرپوشش اداره کل راه آهن شرق کشور و در جهت طبس به مشهد واقع شده است.

روزانه قطارهای باری و مسافربری از شیراز، بندرعباس، طبس، کرمان و اصفهان از این جهت به مقصد مشهد و بالعکس عبور می نمایند.

راه آهن شرق که در سال 1384 با حدود هزار کیلومتر طول خط و 42 ایستگاه باری و مسافری در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد فعالیت خود را شروع کرد، طولانی ترین منطقه راه آهن کشور محسوب می گردد.

مرکز شهرستان بجستان در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مدیرکل راه آهن شرق: مالی کردن ظرفیت ریلی رویکرد مهم دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل راه آهن شرق: مالی کردن ظرفیت ریلی رویکرد مهم دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید