در این غار، مومیایی های عجیب و باستانی ببینید!

به گزارش وبلاگ سمیه، غارهای کابایان

بر روی کوهی دوردست در شهر کابایان استان بنگوئه در فیلیپین 200 غار برای مرده ها وجود دارد که حدود 15 تای آن ها پر از مومیایی های انسان است مومیایی هایی که سنت قبیله ای باستانی از این منطقه را نشان می دهد. قبیله ایبالوی در زمان باستان مرده های خود را مومیایی می کردند و این مومیایی ها را در غارهای کابایان (Kabayan Caves) قرار می دادند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با غارهای کابایان آشنا شوید.

در این غار، مومیایی های عجیب و باستانی ببینید!

گردشگران زیادی پله های این کوه را بالا می فرایند تا این مومیایی ها را از نزدیک ببینند، از پایین کوه 10 تا 15 دقیقه طول می کشد تا به غار اصلی برسید در راستا غارهای دیگری می بینید که آن ها هم تعدادی مومیایی دارند برخی از این غارها برای حفاظت از مومیایی ها، قفل هستند. مومیایی مرده ها در زمان باستان کار معمولی بود اما برای مرده هایی که در این غارهای کابایان پیدا شدند از روش دیگر مومیایی استفاده شده : مومیایی دودی!

این طور که معلوم است قبیله ایبولوی تنها قبیله کشور بود که در دوران باستان مردهای خود را مومیایی می کرد. عده ای می گویند فقط رهبران قبیله با دود مومیایی می شند، مومیایی با دود فرایند بود که از قبل از مرگ آغاز می شد! وقتی که زمان مرگ کسی نزدیک می شد به فرد نوشیدنی های پرنمک و شور داده می شد تا آب بدنش خشک گردد و اینطوری قدم های اولیه برای مومیایی برداشته می شد. بعد از مرگ شخص، بقیه مراحل مومیایی انجام می شد.

برای مومیایی به جسد موادی از گیاهان و نمک مالیده می شد و سپس جسد برای حدود 2 سال زیر آتش قرار می گرفت بعد از اینکه جسد خشک شد درون تابوت چوبی قرار داده می شد و در این غارها گذاشته می شد. هر چه مرده موقعیت اجتماعی بهتری داشت سعی می شد تا فرآیند مومیایی اش بهتر طی گردد تا جسد زمان بیشتری را سالم بماند. تا زمانی که اسپانیایی ها وارد این ناحیه شوند مومیایی مرده ها یکی از سنت های قبیله ایبولوی بود اما بعد از اینکه مسیحی ها این ناحیه کوهستانی را گرفتند قبیله های بومی از سنت قبرستان های غاری و مومیایی کردن دست برداشتند.

یکی از مومیایی های این غار به نام آپو آنو در اوایل دهه 1900 دزدیده شد، این مومیایی لباسی داشت که فقط روسای قبایل آن را می پوشیدند. در نهایت این مومیایی به این غار برگردانده شد چون مردم این ناحیه بر این باور بودند که نبود او می تواند باعث بلایای طبیعی مثل زلزله گردد. در این غار مومیایی های جالبی ار قبیله ایبالوی وجود دارد اما متاسفانه از سال 2016 تا به حال بسته شده است. غارهای کابایان یکی از گنجینه های فرهنگی ملی این کشور است.

منبع: pinoyadventurista.com

منبع: الی گشت

به "در این غار، مومیایی های عجیب و باستانی ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این غار، مومیایی های عجیب و باستانی ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید