زبان بیومتریک چیست و چطور کار می نماید؟

به گزارش وبلاگ سمیه، فراوری زبان بیومتریک بر مبنای قالبی صورت گرفت که با آنالیز ویژگی های زبان واقعی طراحی شد و نتیجه نهایی نه تنها دارای برآمدگی های پاپیل به شکلی مشابه با زبان واقعی است، بلکه این برآمدگی ها از نظر شکل ظاهری و سفت بودن و شل بودن نیز بسیار شبیه به نمونه های اصلی هستند.

زبان بیومتریک چیست و چطور کار می نماید؟

کوشش برای فراوری دستگاهی که مانند زبان واقعی کار کند، تا امروز به نتیجه نرسیده، ولی اختراع زبان بیومتریک الکترونیک که با چاپگر سه بعدی کار می نماید، امیدواری ها در این زمینه را افزایش داده است.

محققان دانشگاه های لیدز و ادینبورگ با استفاده از پوشش های سیلیکونی و با آنالیز قابلیت های زبان 15 داوطلب بزرگسال و در نهایت اسکن سه بعدی زبان انسان توانسته اند نقشه سه بعدی ابعاد و تراکم زبان صد ها ساختار جوانه مانند بر روی سطح زبان به نام پاپیل را تهیه نمایند.

پاپیل ها برآمدگی های کوچکی هستند که بعضی از آن ها برای پی بردن به طعم مواد غذایی مختلف و بعضی برای تسهیل پراکندگی بزاق مورد استفاده قرار می گیرند. تعدادی از این برآمدگی ها هم برای یاری به بلعیدن غذا قابل استفاده هستند.

فراوری زبان بیومتریک بر مبنای قالبی صورت گرفت که با آنالیز ویژگی های زبان واقعی طراحی شد و نتیجه نهایی نه تنها دارای برآمدگی های پاپیل به شکلی مشابه با زبان واقعی است، بلکه این برآمدگی ها از نظر شکل ظاهری و سفت بودن و شل بودن نیز بسیار شبیه به نمونه های اصلی هستند.

استفاده از یک سیلیکون ویژه نیز این فرایند را تسهیل نموده است. این فناوری در آینده درک مزه واقعی غذا ها برای ربات ها و دیگر ابزار هوشمند را تسهیل نموده و شناسایی سریع مواد غذایی جعلی و قلابی را نیز تسهیل می نماید. همچنین این زبان هوشمند مطالعه در خصوص بعضی بیماری ها و درمان آن ها مانند خشکی دهان را تسهیل می نماید.

منبع: فرادید

به "زبان بیومتریک چیست و چطور کار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان بیومتریک چیست و چطور کار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید