ساروم قدیم در سالزبری، یادگاری از عصر آهن

به گزارش وبلاگ سمیه، ساروم قدیم در انگلیس، یک منطقه مهم تاریخی و باستانی است که شامل یک تپه قلعه مربوط به دوران عصر آهن و بقایای اندکی از یک کلیسا و قلعه سلطنتی از قرن یازدهم است.

ساروم قدیم در سالزبری، یادگاری از عصر آهن

ساروم قدیم یکی از منطقه های مجذوب کننده و مهم از نظر تاریخی در انگلیس است که در شهر سالزبری واقع شده است و متشکل از یک تپه قلعه و بقایای جامانده از یک کلیسا و قلعه ای سلطنتی است که قدمت آن به عصر آهن برمی گردد. اهمیت این مکان به این علت است که ساروم قدیم شاهد اتفاقات تاریخی مهمی در طول زمان بوده است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

ساروم قدیم در جایی واقع شده است که تاریخ شهر سالزبری شروع شده است، یعنی حدودا 3 کیلومتری شمال مرکز شهر.

این سایت در قرن سیزدهم به صورت پیاپی به وسیله رومیان، ساکسون ها و نورمن ها قبل از پایه گذاری ساروم نو یا سالزبری، اشغال شده بود.

در حالی که ساروم قدیم 3000 سال قبل از میلاد بنا شده اما تپه قلعه آن که جنبه حفاظتی داشته، تنها حدود 400 سال قبل از میلاد ساخته شده است.

ساروم قدیم دژی باشکوه است که از یک خاکریز در داخل و حلقه ای از دیوار تدافعی بیرونی در اطراف آن تشکیل شده است. این تپه بیضی شکل 400 متر طول و 360 متر عرض دارد.

کمی بعد از این که رومیان با بریتانیا در قرن اول میلادی توافق کردند، آن ها تپه را اشغال نموده و آن را Sorviodunum نام گذاشتند.

دوره رومی آنچنان شناخته شده نیست، اما گفته می گردد که آن ها قلعه ای نظامی در خاکریز ها و تاسیساتی غیر نظامی در بیرون آن ساختند.

بعد از رفتن رومیان، تپه به دست ساکسون ها افتاد ولی آن ها تا حد زیادی این مکان را نادیده می گرفتند و تنها در زمان تهدید شدن به وسیله حمله وایکینگ ها در قرن نهم، پادشاه آلفرد برای مقاوم سازی استحکامات، این بنا را بازسازی کرد.

این تپه برای مدتی محل سکونت بود، اما زمانی که دانمارکی ها در قرن یازدهم آنجا را غارت کردند، مردم آن مکان را ترک نموده و مهاجرت کردند.

قلعه قرون وسطایی در سال 1070 بعد از حمله نورمن ها ساخته شد و ساروم قدیم تبدیل به مرکز اداری شد و برای دویست سال تا زمانی که کلیسایی نو در چند کیلومتری جنوب ساخته شد، به همین عنوان باقی ماند.

ساختمان هایی که در مکان کلیسای نو ساخته شدند، با گذشت زمان شهر مدرن سالزبری را تشکیل دادند.

ساکنان شهر نو به تدریج شهر قدیمی را خراب کردند و کلیسای سالزبری و ساختمان های دیگر را با مصالحی از ساروم قدیم ساختند.

قلعه در نهایت در سال 1322 به طور کامل تخریب شد.

امروز تعداد کمی از بناهای ساروم قدیم ایستاده و سالم کمی به جای مانده است، اما در عوض خاکریزها به نحو بهتری حفظ شده اند.

منبع: کجارو / amusingplanet.com

به "ساروم قدیم در سالزبری، یادگاری از عصر آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساروم قدیم در سالزبری، یادگاری از عصر آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید