بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان

هیاتی از تهران و معاون وزیر ساخت و ساز فدراسیون روسیه تفاهمنامه هایی را در حوزه گردشگری امضا کردند

خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای واصله، هیاتی از تهران و معاون وزیر ساخت و ساز فدراسیون روسیه تفاهمنامه هایی را در حوزه گردشگری امضا کردند.

21 فروردین 1402

سلول زامبی چیست و چه خطری دارد؟

ایسنا نوشت: دانشمندان می گویند سلول های زامبی که هدف درمان های ضد پیری هستند ممکن است همگی بد نباشند.

27 مهر 1401

چگونه می توان سرعت بازسازی کبد را بیشتر کرد؟ پروتئین های Wnts و داروی تازه FL6.13

کبد توانایی فوق العاده ای در بازسازی خود دارد. حتی پس از برداشتن دو سوم حجم آن با جراحی، می تواند کاملاً دوباره رشد کند. اما آسیب ناشی از دارو ها، سوء مصرف الکل یا چاقی در نهایت می تواند باعث از کار افتادن کبد گردد.

24 مهر 1401

خبر خوش برای روستاییان؛ وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی تصویب شد ، پرداخت تسهیلات از چه زمانی شروع می گردد؟

سخنگوی دولت اعلام نمود: در راستای سرعت بخشی و تأمین منابع برای اجرای نهضت ملی مسکن، دولت با افزایش تسهیلات نوسازی مسکن روستایی تا سقف 2 میلیارد ریال موافقت کرد.

5 شهریور 1401

پله های رنگی سلارون ، زیباترین پله های دنیا در برزیل

پله های سلارون در ریودوژانیرو به نام خالق آن خورخه سلارون، نقاش و مجسمه ساز اهل شیلی نام گذاری شده است. این پله ها قبل از سال 1990 فقط پله های یک خیابان معمولی در محله ای فقیرنشین بودند. خورخه سلارون بیش از 20 سال از زندگی خود (از سال 1990 تا سرانجام عمرش در سال...

23 مرداد 1401

اولویت های شهرستانی برای توسعه همه جانبه قرچک

خبرگزاری خبرنگاران- فرماندار قرچک اولویت های شهرستانی برای توسعه همه جانبه این منطقه را تشریح کرد و از اقشار مختلف مردم و مسئولان خواست در شتاب توسعه قرچک سهیم شوند.

5 اردیبهشت 1401

چرا احیای جنگل ها تا به امروز بی نتیجه بوده است؟

با وجود کوشش کشورهای دنیا برای احیای جنگل ها، آن ها موفقیتی در تحقق هدف اصلی خود یعنی ترسیب کربن نداشته اند؛ اما چرا این روش به عنوان راهکاری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی بی نتیجه بوده است؟

1 اردیبهشت 1401

ساروم قدیم در سالزبری، یادگاری از عصر آهن

ساروم قدیم در انگلیس، یک منطقه مهم تاریخی و باستانی است که شامل یک تپه قلعه مربوط به دوران عصر آهن و بقایای اندکی از یک کلیسا و قلعه سلطنتی از قرن یازدهم است.

25 فروردین 1401

گردشگری وحشت: عمارت تسخیر شده ویندکلیف در نیویورک

خانه های ترسناک، متروکه و در آستانه ویرانی فراوانی در اقصی نقاط دنیا وجود دارند، اما شاید همه آن ها فرصت تبدیل شدن به یک جاذبه گردشگری وحشت و هم زمان یه اثر معماری تاریخی را در اختیار ندارند. این امتیازی است که عمارت مخوف ویندکلیف از آن خود نموده است....

16 بهمن 1400

الحاق سه بالگرد تازه به ناوگان پروازی هوانیروز نداجا

خبرگزاری خبرنگاران- با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی بالگرد SH3D - 316، هوانا و BH.7 و هواپیمای فرند شیپ به ناوگان پروازی هوانیروز نداجا الحاق شد.

7 بهمن 1400

بیماری آنفولانزا؛ انواع، نشانه ها، علل و راه های درمان آن

آنفولانزا یکی از بیماری های ویروسی بسیار شایع و مسری است که در منطقه ها معتدل به طور معمول، همراه با فرا رسیدن هوای سرد شیوع پیدا می نماید. نکته جالب توجه این است که این بیماری هم در میان پرندگان و هم تعدادی از پستانداران دیگر بجز انسان نیز شایع است و تنوع...

20 دی 1400

تاثیر شیر گاو برای صورت

سلامت خبرنگاران: ماسک شیر برای پوست صورت بسیار مفید است.

7 دی 1400

بازسازی قلعه و یخچال تاریخی روستای قاطول گرمسار

خبرنگاران/سمنان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار از شروع بازسازی قلعه و یخچال تاریخی روستای قاطول گرمسار اطلاع داد.

4 آبان 1400

شروع بازسازی خانه تاریخی اوشیدری کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در این مرحله بخش هایی از سقف های آسیب دیده و بعلاوه پشت بام بنا بازسازی و بازسازی و پس از اتمام عملیات بازسازی ، این بنا در قالب بازارچه صنایع دستی احیاء خواهد شد.خانه تاریخی اوشیدری کرمان بازسازی...

21 مرداد 1400

ابلاغ مراتب ثبت ملی 7 اثر فرهنگی تاریخی به استاندار تهران

ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، ابلاغ مراتب ثبت ملی 7 اثر فرهنگی تاریخی به استاندار تهران صورت پذیرفت.

16 مرداد 1400

خبرنگاران زیرساخت های ارتباطی روستاهای شرق کرمانشاه توسعه می یابد

کرمانشاه- خبرنگاران- نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی در روستاها با تاکید وزیر ارتباطات و تامین اعتبار از سوی این وزارتخانه انجام خواهد شد.

25 اسفند 1399

ارسال پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به یونسکو

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، ارسال پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان به یونسکو صورت می گیرد.

20 بهمن 1399

کرونا ضعف موزه ها را عیان کرد

نادیده دریافت موزه ها هنگام مقابله با کرونا، عقب ماندگی بسیاری از آن ها در استفاده از فضای مجازی و نداشتن محتوا و خلاقیت در این زمینه، ضعف های موزه ای در ایران بود که کرونا آن ها را عیان کرد.

7 مرداد 1399