ستاری: برای سرعت دریافت تحولات فناورانه از تجهیز فضای فعالیت شرکت های دانش بنیان و خلاق حمایت می کنیم

به گزارش وبلاگ سمیه، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: آماده ایم از تجهیز و اختصاصی سازی فضا های اختصاص یافته به فعالان زیست بوم نوآوری استان کهگیلویه و بویراحمد حمایت کنیم.

ستاری: برای سرعت دریافت تحولات فناورانه از تجهیز فضای فعالیت شرکت های دانش بنیان و خلاق حمایت می کنیم

به گزارش گروه فناوری وبلاگ سمیه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از دستاورد شرکت های دانش بنیان و خلاق این استان بازدید کرد و آن ها را محور اصلی توسعه فناوری دانست و گفت: اقداماتی که توسط شرکت های دانش بنیان استان انجام شده است، توانسته خروج ارز از کشور را کاهش دهد.

ستاری از نقش شرکت های دانش بنیان در تامین بسیاری از احتیاج های پیشرفته صنایع بالادستی گفت و ادامه داد: کوشش این شرکت ها در برطرف مهم ترین اولویت های فناورانه کشور، ارزشمند است. به عنوان نمونه، کار یکی از شرکت های این استان در فراوری لوله های ایران ساخت، توانسته است صرفه جویی قابل توجهی را در آب و فاضلاب و همچنین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به همراه داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که از توسعه فناورانه و ایجاد خطوط نوآوری جدید شرکت های توانمند حمایت می کنیم، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان با فراوری فناوری های جدید و ایجاد خطوط فراوری محصولات فناورانه، ایده های نوآورانه به محصولات پیشرفته تبدیل می نمایند. در این جهت آماده ایم تا از فعالیت شرکت ها برای فراوری محصولات دانش بنیان ایران ساخت به ویژه در حوزه محصولات فناور تحریمی حمایت کنیم.

حمایت از توسعه زیرساخت های فناورانه

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ایجاد زیست بوم مساعد برای فعالیت کسب و کار های دانش بنیان و خلاق، اضافه نمود: یکی از دغدغه های جدی فعالان دانش بنیان و خلاق، بهره مندی از فضایی مساعد برای پیاده کردن ایده های نوآورانه و خلاق خود تا رسیدن به یک محصول یا خدمت فناورانه است. با تعامل و همراهی با بخش های تصمیم ساز استان از توسعه زیست بوم دانش بنیان ها و شرکت های خلاق حمایت می کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از حمایت زیرساختی و تجهیز فضا های اختصاص یافته به فعالان فناور استانی گفت و ادامه داد: برای گسترش فضای اختصاص یافته به فعالان زیست بوم نوآوری استان آماده ایم از تجهیز و اختصاصی سازی این فضا ها حمایت کنیم. خوشبختانه در تعامل با مدیران استانی، ظرفیت های خوبی فراهم شده است تا شاهد تحولات نوآورانه و فناورانه باشیم.

ستاری با اشاره به حمایت های اقتصادی از شرکت های دانش بنیان و خلاق با سازوکار های نوین مانند صندوق های پژوهش و فناوری و سرمایه گذاری جسورانه گفت: یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری، حمایت از صندوق پژوهش و فناوری است و این فرایند را برای تامین تسهیلات و سرمایه گذاری های نوآورانه روی شرکت های دانش بنیان و خلاق ادامه می دهیم.

در جهت توسعه زیست بوم نوآوری

در سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان کهگیلویه و بویر احمد، ظرفیت های نوآورانه و فناورانه این استان آنالیز شد و ستاری در جریان پیشرفت طرح های فناورانه و فراوری محصولات دانش بنیان نهاده شد.

مصاحبه با فعالان دانش بنیان و خلاق استانی، بخشی از برنامه های گوناگون حضور ستاری در این استان بود. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ضمن حضور در پارک علم و فناوری این استان، از دستاورد های فعالان فناور مستقر در پارک بازدید کرد و با صاحبان این دستاورد ها به مصاحبه نشست. وی همچنین ضمن رونمایی از خدمات فناورانه و محصولات دانش بنیان ایران ساخت در جریان فرایند پیشرفت مجتمع نوآوری این پارک نهاده شد. افتتاح مرکز رشد دهدشت یکی دیگر از بخش های سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به این استان بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ستاری: برای سرعت دریافت تحولات فناورانه از تجهیز فضای فعالیت شرکت های دانش بنیان و خلاق حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: برای سرعت دریافت تحولات فناورانه از تجهیز فضای فعالیت شرکت های دانش بنیان و خلاق حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید