سنگین تر شدن برنامه انتخاباتی فدراسیون ها در وزارت ورزش

به گزارش وبلاگ سمیه، ورزش ایران در حالی وارد امسال شد که از مجموع فدراسیون های ورزشی، تعداد قابل توجهی از آنها نیازمند برگزاری مجمع انتخاباتی برای مشخص مدیریت بودند یا اینکه در آستانه آن قرار داشتند.

سنگین تر شدن برنامه انتخاباتی فدراسیون ها در وزارت ورزش

بر اساس آنچه وبلاگ سمیه هم در گزارش خود با عنوان 13 فدراسیون در انتظار انتخابات / کدام فدراسیون ها بدون رئیس هستند؟ به آن پرداخت، با لحاظ کردن فدراسیون های اسکی، دوچرخه سواری و ورزش های زورخانه ای که دوره ریاست شان سال جاری به خاتمه می رسد و همچنین حضور سرپرست در فدراسیون های تنیس، ورزش های همگانی، پزشکی ورزشی، موتورسواری و اتومبیلرانی، شطرنج، ورزش های دانشگاهی، ووشو، بولینگ و بیلیارد، دوومیدانی و فوتبال، 13 فدراسیون در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی قرار دارند.

حالا اما با اعلام بازنشستگی غلامرضا جعفری از ریاست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و ناصر پورعلیفرد از ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام این دو فدراسیون هم به فهرست فدراسیون های انتخاباتی اضافه خواهند شد.

حکم صادر شده برای رؤسای فدراسیون های ورزش روستایی عشایری و فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام رأی به خاتمه حضور آنها در این دو فدراسیون حداکثر تا 31 اردیبهشت ماه داده در حالی که دو سال از دوره چهار ساله ریاست آنها باقی مانده است. با این حال وزارت ورزش باید تا خاتمه ماه جاری برای این دو فدراسیون سرپرست منصوب کند سپس فرایند انتخابات را برای آنها در دستور کار قرار دهد.

بدین ترتیب تعداد فدراسیون های که سال جاری وارد فاز انتخاباتی خواهند شد از 13 به 15 فدراسیون افزایش پیدا می نماید. البته از میان 13 فدراسیون ابتدایی، برگزاری انتخابات فوتبال و فراهم کردن مقدمات آن در حیطه اختیارات وزارت ورزش نیست. در خصوص فدراسیون بولینگ و بیلیارد هم ابهامات زیادی وجود دارد که برگزاری انتخابات پیش از موعد، آن را تحت الشعاع قرار داده است.

در خصوص فدراسیون های تنیس و ورزش های همگانی، وزارت ورزش منتظر اعلام تأیید صلاحیت کاندیداهاست تا انتخابات آنها را برگزار کند. این فرایند در خصوص فدراسیون ورزش های دانشگاهی صورت گرفته و حتی قرار بود انتخابات این فدراسیون اسفندماه سال گذشته برگزار گردد اما ویروس کرونا باعث لغو آن شد. حالا وزارت ورزش باید با هماهنگی وزارت علوم زمان جدیدی را برای آن معین کند.

در خصوص سایر فدراسیون ها هم فقط ثبت نام کاندیداهای ووشو شروع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سنگین تر شدن برنامه انتخاباتی فدراسیون ها در وزارت ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگین تر شدن برنامه انتخاباتی فدراسیون ها در وزارت ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید