شیوه نامه دوره مشاهده گری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ابلاغ شد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ سمیه، شیوه نامه دوره مشاهده گری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد.

شیوه نامه دوره مشاهده گری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ابلاغ شد خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ سمیه، با توجه به اهمیت همکاری و ایجاد هم افزایی بین مؤسسات تحت پوشش دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای هیأت علمی شاغل در آن ها، شیوه نامه دوره مشاهده گری اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دو وزارتخانه تدوین و ابلاغ شد.

این دوره با هدف تسهیل و روال سازی ارتباطات علمی، پژوهشی و فناوری مؤسسات با رویکرد همگرایی و ایجاد فرصت کوتاه مدت حضور اعضای هیأت علمی در فضا های علمی و تخصصی به منظور آشنایی با عرصه های جدید و دستاورد های علمی حوزه های مختلف علوم و فنون و فراهم کردن فرصت همکاری های مشترک دانشگاه مؤثر و مفید از امکانات تخصصی و آزمایشگاهی ابلاغ شده است.

جلسه هماهنگی به این منظور با حضور علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزیر بهداشت، سیدحسن امامی رضوی دبیر شورای عالی برنامه ریزی معاونت آموزشی، سیدمهدی رضایت رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی، حمیدرضا خرم خورشید قائم مقام و علیزاده مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و همچنین علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم و محمدرضا آهنچیان مدیر کل برنامه ریزی وزارت علوم و جوان، رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی در وزارت علوم برگزار گردید. در این جلسه همکاری های در دست انجام، ارائه و ارزیابی شد.

در ادامه با توجه به تشکیل دبیرخانه مشترک 2 وزارتخانه با عضویت رضایت، امامی رضوی و آهنچیان در راستای همکاری همه جانبه بین معاونت های آموزشی و پژوهشی دو وزارت علوم و بهداشت، آهنچیان مدیرکل برنامه ریزی وزارت علوم، گزارشی از فعالیت های این دبیرخانه مشترک را ارائه کرد.

سیدمهدی رضایت رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی وزارت بهداشت از مطرح شدن دو شیوه نامه مشاهده گری و هیئت علمی وابسته بین دو وزارتخانه اطلاع داد و گفت: این موضوع بر مبنای تفاهم نامه ای که بین معاونت آموزشی دو وزارت بهداشت و علوم انجام شده است و بر اساس تاکید وزیر علوم مبنی بر شکل گیری این همکاری ها در قالب اجرایی، مقرر شده است شیوه نامه مشاهده گری در قالبی ساده و روان و بر مبنای قواعد دو وزارتخانه تنظیم گردد.

نحوه اجرای شیوه نامه مشاهده گری هیئت علمی دانشگاه های دو وزارتخانه علوم و بهداشت

وی اضافه کرد: بر همین اساس اعضای هیئت علمی دو وزارتخانه علوم و بهداشت می توانند بین 1 تا 3 ماه به مراکز و دپارتمان ها و دانشکده ها و مراکز بالینی و غیر بالینی مراجعه نمایند تا با کار های یکدیگر آشنا شوند که انتظار می رود این مدت کوتاه، منجر به همکاری های بیشتری بین دو وزارت بهداشت و علوم گردد.

جزئیات آئین نامه هیئت علمی وابسته دانشگاه های دو وزارتخانه علوم و بهداشت

رضایت اعلام کرد: در آئین نامه هیئت علمی وابسته که با شکل جدید و با حداقل بروکراسی بر مبنای قوانین و مقررات 2 وزارت بهداشت و علوم تنظیم شده است، اعضای هیئت علمی طرفین می توانند در دپارتمان ها، دانشکده ها، بخش های بالینی و غیر بالینی و آزمایشگاه های تخصصی به مدت حداقل دو سال به عنوان هیئت علمی وابسته و در قالب کار و پروژه مشترک و یا همکاری حضور داشته باشند تا ضمن انجام کار های خود به طور همزمان بتوانند وظیفه سازمانی خویش را نیز در محل کار خود انجام دهند.

رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی وزارت بهداشت ضمن ابراز خرسندی از گزارش همکاری فیمابین بیش از 20 دانشگاه وابسته به وزارتین علوم و بهداشت اعلام کرد: هیئت رئیسه های دانشگاه های متناظر این دو وزارتخانه با یکدیگر جلسه برگزار کردند و در بعضی دانشگاه ها، تفاهم نامه ای نیز بین دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت منعقد شده است.

تشکیل دبیرخانه مشترک میان دو وزارتخانه بهداشت و علوم

در خاتمه این جلسه تاکید شد کاری که در سطح ستاد و معاونین آموزشی و پژوهشی وزارت بهداشت و علوم انجام می گردد به گونه ای روان سازی گردد که منجر به همکاری بین واحدی در سطح دانشگاه ها گردد تا اعضای هیئت علمی 2 وزارتخانه در هیئت ممیزه ها، مراکز تحقیقاتی و مجلات حضور داشته باشند و ضمن اطلاع بیشتر طرفین از یکدیگر، زمینه همکاری های بهتر و نزدیکتر فراهم گردد.

جلسات مشترک، بر این مبنا و هدف است که در نهایت با توجه به اضافه شدن معاونین پژوهشی دو وزارت بهداشت و علوم، دبیرخانه ای نیز احصا گردد تا فعالیت هایی که یاری می نماید در قالب همگرایی و اقدامات نرم افزاری منجر به هم افزایی و انجام کار هایی که در سطح آموزشی، پژوهشی و فناوری در آینده انجام می گردد دارای خروجی هایی باشد که از لحاظ تربیت نیروی انسانی، چند منظوره بودن پژوهش ها و به خصوص در سطح فناوری، منجر به فراوری محصولاتی گردد که بتواند احتیاج های جامعه را مرتفع کند.

شیوه نامه های مذکور، مورد توافق طرفین واقع و مقرر شد تا قبل از خاتمه امسال، به دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به 2 وزارتخانه علوم و بهداشت ابلاغ گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شیوه نامه دوره مشاهده گری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ابلاغ شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه دوره مشاهده گری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ابلاغ شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید