بازسازی قلعه و یخچال تاریخی روستای قاطول گرمسار

به گزارش وبلاگ سمیه، خبرنگاران/سمنان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار از شروع بازسازی قلعه و یخچال تاریخی روستای قاطول گرمسار اطلاع داد.

بازسازی قلعه و یخچال تاریخی روستای قاطول گرمسار

مهوش کمالی 18 مهر ماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات استحکام بخشی قلعه تاریخی روستای قاطول گرمسار با تخلیه خشت خام و .... با نظارت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرمسار شروع شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار از شروع بازسازی و بازسازی موزه یخچال قاطول هم اطلاع داد و اضافه کرد: اجرای شفته آهک پی دیوار و چینه قالبی دیوار، کندن لایه های فرسوده، پی بندی، داربست بندی، تخلیه نخاله و آوارهای قدیمی، ساخت خشت، ساخت پی با چینه قالبی و خشت و کاه گل قسمت های مختلف از جمله فعالیت های در دست اجرا برای بازسازی این اثر تاریخی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار با بیان اینکه قلعه قاطول واقع در شهرستان گرمسار، روستای قاطول به شماره 32985 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است توضیح داد: یخچال قاطول هم از بناهای دوره قاجار است و با شماره 20238 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازسازی قلعه و یخچال تاریخی روستای قاطول گرمسار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی قلعه و یخچال تاریخی روستای قاطول گرمسار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید