گوشی تاشوی گوگل پیکسل با نام رمز Pipit در گیک بنچ دیده شد

به گزارش وبلاگ سمیه، در نوامبر 2021 (آبان ماه)، 9to5Google فاش کرد که به اطلاعاتی کلیدی از گوشی تاشوی آینده پیکسل با نام رمزی Pipit دست پیدا نموده است. اکنون به نظر می رسد که مشخصات مهم این گوشی هوشمند تاشوی گوگل در وب سایت گیک بنچ هم ظاهر شده که می تواند خبر خوبی برای علاقمندان به گوشی های تاشو و کاربران گوگل باشد. معمولا ظاهر شدن اطلاعات گوشی های هوشمند در گیک بنچ به این معنی است که شرکت های سازنده آن ها در حال اجرا تست و آزمایش های داخلی روی این گوشی ها هستند.

گوشی تاشوی گوگل پیکسل با نام رمز Pipit در گیک بنچ دیده شد

بر اساس اطلاعات منتشر شده در گیک بنچ، گوشی هوشمند تاشوی Pipit گوگل از یک چیپست هشت هسته ای با فرکانس پایه 1.80 گیگاهرتز به عنوان قلب تپنده خود بهره می برد. کدهای منبع نشان می دهند که چهار هسته کارآمد با فرکانس 1.80 گیگاهرتز در این گوشی قرار گرفته اند. بعلاوه این پردازنده دارای دو هسته با فرکانس 2.80 گیگاهرتز و دو هسته دیگر با سرعت 2.5 گیگاهرتز است. بعلاوه بر اساس این اطلاعات پردازنده گرافیکی GPU Mali G78 کار پردازش تصاویر این گوشی هوشمند گوگل را بر عهده دارد.

مشخصات پردازنده Pipit اشاره می نماید که گوشی هوشمند تاشوی گوگل پیکسل می تواند از تراشه ی گوگل تنسور بهره ببرد که در سری گوشی های هوشمند پیکسل 6 هم از آن استفاده شده است. گوگل با بهره گیری از این تراشه می تواند کنترل بیشتری بر روی گوشی های خود داشته باشد و به خصوص در زمینه الگوریتم های پردازش تصویر امکانات مجذوب کننده تری را ارائه کند. این تراشه از دو هسته قدرتمند cortex-X1 بهره می برد و به همین دلیل توان بالایی را برای گوشی های خود به ارمغان می آورد.

باید خاطرنشان کنیم که بعد از تراشه های سری A اپل و اگزینوس سامسونگ، گوگل با پردازنده تنسور وارد بازی تراشه های اختصاصی شد. واحد پردازشی تنسور (Tensor Processing Unit یا TPU) در واقع نوعی مدار مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) شتاب یافته با هوش مصنوعی است که سال 2016 گوگل به صورت اختصاصی برای شبکه های عصبی یادگیری ماشین معرفی کرد.

پردازنده این گوشی هوشمند را 12 گیگابایت حافظه رم همراهی می نماید و بعلاوه سیستم عامل اندروید 12 هم به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب شده است. در تست های صورت گرفته این گوشی هوشمند، در بخش تست تک هسته ای پردازنده آن امتیاز 4811 و در تست چند هسته ای امتیاز 11349 را بدست آورد. انتظار می رود نسل دوم پردازنده تنسور عملکرد سریع تر و حتی قابلیت های هوش مصنوعی چشمگیرتری را نسبت به نسل قبلی ارائه دهد. به تازگی گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه تراشه نو گوگل با نام رمزی Cloudripper در کد منبع پیکسل دیده شده است.

گزارش 9to5Google نشان می دهد که گوشی تاشوی Pipit گوگل به سنسور 12 مگاپیکسلی Sony IMX363 به عنوان سنسور اصلی مجهز است که می تواند با یک سنسور 12 مگاپیکسلی سونی IMX386 فوق عریض همراه گردد. بعلاوه حدس زده می گردد که نمایشگر داخلی این گوشی هوشمند مجهز به دوربین 8 مگاپیکسلی سونی IMX3555 باشد. یکی دیگر از لنز های 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 احتمالا در نمایشگر بیرونی این گوشی تاشو قرار می گیرد.

اطلاعات فاش شده در خصوص دوربین های گوشی تاشو پیکسل نشان می دهد که این گوشی هوشمند نمی تواند تجربه های عکاسی بسیار خوب گوشی های هوشمند پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را که دوربین های بهتری دارند در این گوشی هم تکرار کند. جزئیات دیگر پیکسل Pipit تاشو در حال حاضر در دست نیست، اما انتظار می رود که در روز های آینده خبرهای بیشتر و دقیق تری از گوشی نو و تاشوی گوگل منتشر گردد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی تاشوی گوگل پیکسل با نام رمز Pipit در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی تاشوی گوگل پیکسل با نام رمز Pipit در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید