10 شخصیت انیمیشن داستان اسباب بازی که باید مثل لایت یر فیلم مستقل داشته باشند

به گزارش وبلاگ سمیه، انیمیشن لایت یر (Lightyear) محصول مشترک تازه دیزنی و پیکسار، درباره خاستگاه اسباب بازی معروف اندی در انیمیشن داستان اسباب بازی یعنی باز لایت یر ساخته شده و قرار است شخصیتی را که این اسباب بازی بر اساسش فراوری شده، به ما معرفی کند. گویا اقدام های قهرمانانه باز لایت یر واقعی (که در دنیای اسبا ب بازی حضور دارد) باعث شده تا یک خط فراوری مخصوص از اسباب بازی ها و آدمک هایش بسازند تا بچه ها با آن بازی نمایند. حالا و بعد از فیلم لایت یر، معین شده که تفاوت زیادی بین اسباب بازی باز لایت یر با باز لایت یر واقعی وجود ندارد.

10 شخصیت انیمیشن داستان اسباب بازی که باید مثل لایت یر فیلم مستقل داشته باشند

باز لایت یر واقعی مثل اسباب بازی اش آن جمله مشهور به سوی بی نهایت و فراتر از آن را می گوید، کاری می نماید تا تمام طرفداران داستان اسباب بازی با او ارتباط بگیرند و حس نمایند که او هم بخشی از همان دنیای آشنایی است که قبلا دیده اند.

موفقیت لایت یر ممکن است نقطه آغازی باشد برای یک مجموعه فیلم تازه از دنیای داستان اسباب بازی که در آن خاستگاه و سرمنشأ دیگر اسباب بازی های محبوب را روایت می نمایند. در ادامه به 10 شخصیت داستان اسباب بازی پرداخته ایم که مثل باز لایت یر سزاوار یک فیلم مستقل مخصوص خودشان اند تا بفهمیم علت شکل گیری شان چه بوده است.

10. جسی

وقتی در قسمت دوم داستان اسباب بازی با جسی آشنا شدیم، او دختر گاوچران سرخوش و سرحالی بود که انرژی فوق العاده ای داشت و همه را سر ذوق می آورد. جسی که گذشته تلخ و ناراحت نماینده ای داشت، با تعریف کردن ماجرای خودش و صاحب قبلی اش، قلب خیلی از تماشاگران داستان اسباب بازی را به درد آورد و خیلی زود جایگاه ویژه ای در بین دیگر شخصیت های این فرنچایز پیدا کرد.

جسی که زمانی عروسک محبوب صاحبش بود، با گذر زمان و بالغ شدن او کم کم فراموش شد و در نهایت هم در گوشه ای رهایش کردند. اگر فیلمی با موضوع شخصیت جسی و گذشته اش ساخته گردد و ببینیم که تا پیش از ورود وودی و اندی به زندگی اش، چه ماجراهایی را از سر گذرانده، بدون شک مجذوب کننده و دیدنی خواهد بود.

9. ویزی

ویزی در قسمت دوم داستان اسباب بازی معرفی گردید، ولی از قسمت سوم به بعد فراموشش کردند. در قسمت دوم می دیدیم بعد از اینکه دست وودی دچار پارگی می شد، مادر اندی او را روی قفسه ای در اتاقش می گذارد و وودی در آنجا با این پنگوئن روبرو می گردد، اسباب بازی قدیمی و کهنه ای که از دوستان وودی بود و هیچ کس خبر نداشت او را در این قفسه گذاشته اند.

بعد از اینکه جعبه صدای ویزی خراب شد، این اسباب بازی نگون بخت را از دسترس اندی خارج کردند تا آسیب بیشتری به او وارد نگردد. اگر فیلمی با تمرکز روی ویزی ساخته گردد، می توانیم زندگی او را پیش از خراب شدن جعبه صدایش ببینیم. در انتهای قسمت دوم داستان اسباب بازی می دیدیم که او استعداد خیلی خوبی هم در خوانندگی دارد، برای همین ممکن است در فیلم خودش پدیده ای در دنیای موسیقی گردد.

8. اسلینکی داگ (سگ فنری)

اسلینکی به دلایلی گوناگون، یکی از برترین سگ هایی است در تاریخ سینما دیده ایم. او همراهی وفادار و بامحبت برای وودی است، و طراحی منحصربه فردش باعث شده تا ابزاری به شدت کارآمد و به درد بخور باشد. فنری که سرش را به پشتش متصل نموده در موقعیت های متعددی به داد رفقایش رسیده.

اگر فیلمی با موضوع شخصیت اسلینکی ساخته گردد، داستان های متنوعی امکان بروز پیدا خواهند کرد. شاید اسلینکی زمانی یک سگ اسباب بازی عادی بوده و در پی یک حادثه بدنش دچار اشکال و نقص شده، و بعد مجبور شده اند آن بخش بدنش را با این فنری که حالا می بینیم جایگزین نمایند. بعلاوه ممکن است مثل شخصیت باز لایت یر، اسلینکی هم بر اساس یک سگ معروف در دنیای داستان اسباب بازی ساخته شده باشد.

7. آقا و خانم سیب زمینی (یا کله سیب زمینی)

این سیب زمینی های دوست داشتنی که با نام آقا و خانم سیب زمینی شناخته می شوند، یکی از بامزه ترین و مجذوب کننده ترین زوج های تاریخ سینما به حساب می آیند. آقای سیب زمینی موجودی بی اعصاب و دم دمی مزاج است که تنها یک نقطه ضعف دارد: همسرش خانم سیب زمینی.

اگر فیلمی با موضوع این دو شخصیت ساخته گردد، می توانیم ماجرای زندگی مشترکشان را از ابتدا ببینیم. در انتهای قسمت اول داستان اسباب بازی متوجه می شدیم که برای اندی، اسباب بازی خانم سیب زمینی را به عنوان کادو خریده اند. وقتی به قسمت دوم می رسیدیم، این دو تبدیل به عاشق و معشوقی جدایی ناپذیر شده بودند و نمی دانیم طی این مدت چه ماجراهای عاشقانه ای را از سر گذرانده اند. از سوی دیگر شاید ماجرایشان را در یک فیلم مثل لایت یر ببینیم تا متوجه شویم اسباب بازی هایشان را بر اساس کدام شخصیت های کارتونی (که در دنیای داستان اسباب بازی حضور دارند) ساخته اند.

6. سید فیلیپس

شخصیت منفی قسمت اول داستان اسباب بازی یک پسر نوجوان مجنون و خشن بود که بلاهای ناجوری سر اسباب بازی ها می آورد. با اینکه سید کاملا پسر شرور و پلیدی نیست، ولی رفتاری که با اسباب بازی ها داشت نشان می داد که ممکن است در آینده سبک زندگی خیلی مناسبی نداشته باشد.

سید تنها شخصیت انسانی در دنیای داستان اسباب بازی است که خبر دارد اسباب بازی ها می توانند زنده شوند، اما بعید به نظر می رسد اگر درباره این موضوع چیزی بگوید کسی حرفش را باور کند. اگر فیلمی درباره سید ساخته گردد، داستان مجذوب کنندهی خواهد داشت. احتمالا فکر او در بزرگسالی همچنان مشغول ماجرای عجیبی است که دیده و شاید برای اثبات ادعایش دست به اقدام هم بزند تا به مردم دنیا نشان دهد اسباب بازی ها زنده اند.

5. هَم (قلک خوکی)

این اسباب بازی که اساسا به عنوان یک قلک ساخته شده و کارکرد اصلی اش همین است، یکی از هوشمندترین اسباب بازی های اتاق اندی است که اطلاعات زیادی دارد و معمولا نگاهی از بالا به پایین به ماجراها دارد. او یکی از رُک ترین شخصیت های داستان اسباب بازی است که هر چه به فکرش می آید را به زبان می آورد و خودش را سانسور نمی نماید. اگر فیلمی با موضوع او ساخته گردد، می توانیم ببینیم که او چگونه تبدیل به شخصیتی که می شناسیم شده.

شاید این قلک خوکی را بر اساس داستانی معروف ساخته باشند، مثلا یک خوک واقعی که از دست مزرعه دار پلیدش فرار نموده تا تبدیل به شام او نگردد و زنده بماند.

4. رکس

این دایناسور سبزرنگ که دل نازکی دارد و خیلی زود می ترسد، یکی از بامزه ترین شخصیت های داستان اسباب بازی است. رکس که مدام درگیر اضطراب و نگرانی است، به ندرت خودش را در موقعیت های خطرناک دخیل می نماید ولی وقتی خطری دوستانش را تهدید می نماید، این ترس ها و نگرانی هایش را شکست می دهد و به کمکشان می رود.

رکس علاقه خاصی به بازی های کامپیوتری دارد ولی علت این علاقه اش را هنوز نمی دانیم. اگر فیلمی با موضوع شخصیت رکس ساخته گردد، احتمالا دایناسوری نوجوان را خواهیم دید که بیشتر ساعات روزش را مشغول بازی است.

3. ماشین کنترلی

این ماشین کنترلی هم علت تنش و دعوای جدی وودی و باز است و هم باعث و بانی نجات آن ها در انتهای قسمت اول داستان اسباب بازی. بعد از اینکه وودی و باز از چنگال سید نجات پیدا می کردند، سوار این ماشین کنترلی می شدند تا در پی اندی بیفتند و کنار دیگر اسباب بازی ها قرار بگیرند.

ماشین کنترلی مهارت های رانندگی فوق العاده ای دارد، ولی هیچ کس نمی داند که او این مهارت را چگونه یاد گرفته. اگر فیلمی با موضوع شخصیت او ساخته گردد، ممکن است چیزی مثل انیمیشن ماشین ها (Cars) در بیاید. ماشین کنترلی توانایی حرف زدن نداشت و احتمالا این شخصیت ساکت و بی صدایش هم به عمق داستانش اضافه خواهد نمود.

2. استینکی پیت

استینکی پیت در نیمه اول داستان اسباب بازی 2 شخصیتی بی آزار و مهربان به نظر می رسید، تا اینکه در فصل پایانی فیلم ماهیتش را آشکار کرد و متوجه شدیم که از ابتدا چه نقشه ای در سرش داشته. او که هیچ وقت فرصت بیرون آمدن از جعبه اش را نداشته، رفته رفته اسباب بازی تلخ و کینه جویی شده. ولی وقتی یک موزه او و مجموعه اسباب بازی های وودی را می خرد، دوباره هدفی در زندگی اش پیدا می نماید و نمی گذارد هیچ چیزی مانع رسیدن او به این هدف گردد.

وقتی وودی تصمیم می گیرد پیش اندی برگردد، استینکی پیت به شدت عصبانی و خشمگین می گردد چرا که آن موزه به خصوص تنها پکیج کامل آن ها را می پذیرد. برای همین اگر وودی نباشد، نقشه های استینکی پیت نقش بر آب می گردد. اگر فیلمی با موضوع استینکی پیت ساخته گردد، داستانی غم انگیز روایت خواهد نمود و ما می فهمیم زندگی برای یک اسباب بازی که هیچ وقت خریده نمی گردد و کسی دوستش ندارد چگونه است.

1. وودی

در قسمت دوم داستان اسباب بازی، طرفداران با بخشی از گذشته وودی و خاستگاه او آشنا شدند و دیدند که او بر اساس یک سریال محبوب قدیمی ساخته شده. اما هنوز این احتمال وجود دارد که گاوچرانی واقعی در دنیای داستان اسباب بازی حضور داشته و وودی را با نگاه به او ساخته باشند.

اگر فیلمی با موضوع شخصیت وودی ساخته گردد، ماجرای گاوچرانی خوش و خرم را می بینیم که در صحرایی وسیع با اسب وفادارش بولزآی حرکت می نماید و به کمک مردم می شتابد. اما از سوی دیگر شاید داستان صاحب های قبلی وودی را ببینیم، که احتمالا پدر و پدربزرگ اندی بوده اند. آن طور که تا الان فهمیده ایم، وودی قدمتی طولانی در خانواده اندی دارد و به خاطر همین هم ارزش و جایگاهی بالا پیدا نموده. وودی محبوب ترین و دوست داشتنی ترین شخصیت داستان اسباب بازی و در کل تاریخ انیمیشن هاست و حتی حقش است که یک دنیا سینمایی مخصوص خودش را داشته باشد!

منبع: GAMERANT

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 شخصیت انیمیشن داستان اسباب بازی که باید مثل لایت یر فیلم مستقل داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شخصیت انیمیشن داستان اسباب بازی که باید مثل لایت یر فیلم مستقل داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید