573 هزار اردبیلی دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کردند

به گزارش وبلاگ سمیه، خبرنگاران/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیش از 573 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

573 هزار اردبیلی دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کردند

شهرام حبیب زاده 12 آبان در جلسه مدیریت بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: تا به امروز یک میلیون و 419 هزار دز واکسن در استان اردبیل به گروه های سنی معین شده تزریق و زمینه ارتقا ایمنی و سلامت آنها فراهم شده است.

وی کم توجهی بعضی از شهروندان را عامل شیوع مجدد بیماری کرونا و احتمال ورود به پیک ششم گفت و گفت: عادی انگاری و سهل انگاری عده ای زمینه تشدید بیماری را در موج ششم به وجود آورده و باید احتیاط بیشتری را در این زمینه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل توضیح داد: در حال حاضر 175 نفر بیمار کرونایی در استان روی تخت های بیمارستانی هستند که حال عمومی تعدادی از آنها مطلوب و مناسب نیست.

حبیب زاده تغییر چهره مداوم ویروس وحشی کرونا را یادآور شد و افزود: تنها راه مقابله و شکستن سد کرونا رعایت سه اصل طلایی شستن مرتب دست، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است که در کنار آن باید تهویه هوا در واحدهای مسکونی و اداری مورد توجه باشد.

وی اهالی استان را از اجتماعات و ازدحام های خطرناک بر حذر داشت و خاطر نشان کرد: با تاکید ستاد کرونا از امروز فعالیت تالارها در شهر اردبیل که چند روزی است به رنگ نارنجی درآمده، ممنوع است و هیچ تالار پذیرایی نمی تواند فعالیت کند.

حبیب زاده به باورهای غلط در موضوع واکسیناسیون اشاره نمود و ادامه داد: ما به مردم استان اطمینان می دهیم که تزریق واکسن هیچ عوارض نگران نماینده ای به همراه ندارد و بهتر است برای به حداقل رساندن تلفات در بیماری کرونا تزریق واکسن انجام گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما اگر بتوانیم سطح ایمنی و بعلاوه رعایت پروتکل های بهداشتی را از سوی آحاد جامعه افزایش دهیم، موج ششم با کمترین خسارت برطرف شده و به سرعت شاهد برچیده شدن این موج در استان خواهیم بود.

حبیب زاده اعلام کرد: در شرایط نارنجی کرونا فعالیت گروه های شغلی سه و چهار ممنوع است و اگر وارد شرایط قرمز کرونایی شویم به غیر از گروه شغلی اول، سایر گروه های شغلی نمی توانند فعالیتی را انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ضوابط و مقررات از سوی ستاد کرونا اعلام شده و همکاران ما کوشش می نمایند تا در مدیریت سلامت و محیط کار با بازرسی های مجدد در صورت بروز تخلف واحدهای صنفی را با تذکر، اخطار و پلمپ روبه رو نموده و مانع از فعالیت آنها شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل توضیح داد: برای واحدهای خدماتی درمانی نظیر سونوگرافی ها، آزمایشگاه ها و مطب پزشکان نیز جدا توصیه شده تا از ازدحام پرهیز و با نوبت دهی به موقع خدمات را با تراکم کمتر انجام دهند.

حبیب زاده فعالیت سامانه 190 را برای ثبت شکایات مردمی یادآور شد و گفت: در این سامانه با ارائه کد دیجیتالی و پیگیری آحاد جامعه می توانند مباحث مختلف به ویژه شکایات خود را پیگیری نموده و به وسیله مراجع قانونی فعالیت ها را در این حوزه رصد نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "573 هزار اردبیلی دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "573 هزار اردبیلی دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید