8 دلیل کم فشار بودن آب یخچال سامسونگ

به گزارش وبلاگ سمیه، لیوان آب را زیر دیسپنسر گرفته اید و منتظرید زود پر گردد تا عطش خود را خاموش کنید؛ اما آن قدر فشار آب کم است که زمان زیادی از شما می گیرد. این کم فشار بودن آب یخچال سامسونگ نشانه چیست؟ کدام بخش دیسپنسر مشکل پیدا نموده که سرعت خروج آب اینقدر پایین است؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را دریافت کنید، فقط کافی ست این مقاله را تا به پایان مطالعه کنید. مطمئنا پاسخی که در جستجوی آن هستید، لابه لای توضیحات است.

8 دلیل کم فشار بودن آب یخچال سامسونگ

نکات کلیدی

  • مهم ترین دلیل کاهش سرعت خروج آب از دیسپنسر، گرفتگی فیلترهاست.
  • توصیه می گردد که هر 6 ماه یکبار فیلترها عوض شوند.
  • اگر از دستگاه تصفیه آب استفاده می کنید، احتمالا با کاهش سرعت خروج آب از آبریز یخچال روبرو شوید.

8 دلیل کم فشار بودن آب یخچال سامسونگ

کم بودن فشار آب یخچال یکی از مسائل متداول در تعمیرات یخچال است. اگر فشار آب خروجی از یخچال کم است، می تواند به یکی از این 8 مورد برگردد.

  1. خرابی فیلتر آب
  2. یخ زدن آب در لوله آبرسانی
  3. خالی بودن مخزن
  4. سخت بودن آب
  5. خرابی کنترل پنل
  6. خرابی سوییچ درب
  7. کمبود فشار در شیر ورودی
  8. وصل بودن دستگاه تصفیه

حال این مسائل را یک به یک آنالیز می کنیم.

تعمیر یخچال در محل:

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره ای یخچال
  • نشت یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ زدایی برفک
سرویس تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد وبلاگ سمیه بخواهید!

تعمیر یخچال در محل:

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره ای یخچال
  • نشت یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ زدایی برفک
سرویس تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد وبلاگ سمیه بخواهید!

1. کم فشار بودن آب یخچال سامسونگ به دلیل خرابی فیلتر

فیلتر آب برای این تعبیه شده که ذرات خارجی را بگیرد و آب بدون داشتن هیچ ماده اضافه ای، از دستگاه خارج گردد. کثیف شدن این فیلتر و پر شدن منافذ آن، مانع عبور راحت آب می گردد و جلوی فشار آب را می گیرد. خراب بودن فیلتر حتی خروج یخ را هم با مشکل روبرو می نماید. اگر می خواهید مطمئن شوید که مشکل از فیلتر است یا نه، آن را بردارید و سرعت خروج آب را تست کنید. فیلترها، معمولا زیر جامیوه ای هستند.

اگر با برداشتن فیلتر مشکل برطرف شد، بهتر است آن ها را عوض کنید. بهتر است فیلترها هر 6 ماه یکبار عوض شوند تا چنین مسئله ای پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: از بین بردن جلبک درون مخزن آبسرد کن (روش فیزیکی و شیمیایی)

2. انجماد آب در لوله

تنظیم نبودن دمای یخچال، می تواند منجر به یخ زدن لوله ها، یا آبی که در لوله هاست بگردد. همین مشکل، می تواند کاری کند که اصلا آب از لوله ها خارج نگردد یا با سرعت کمی بیرون بیاید. دمای یخچال معمولا باید بین صفر تا چهار درجه سانتی گراد باشد و دمای فریزر نیز، بین صفر تا ده تا عملکرد مطلوبی داشته باشد. در صورتی که دما تغییر نموده، آن را خودتان تنظیم کنید.

3. خالی بودن یا پر نشدن مخزن

کم فشار بودن آب یخچال سامسونگ می تواند یک دلیل ساده و بدیهی داشته باشد که آن، خالی بودن مخزن یا نبود آب کافی در آن است.

پر نشدن مخزن هم مشکل مشابهی ست. اگر می دانید مخزن خالی شده و سعی کردید آن را پر کنید اما دقایقی گذشته و هیچ اتفاقی نیوفتاده، یعنی مخزن پر نمی گردد.

استعلام قیمت رایگان تعمیر یخچال در محل

4. کم فشار بودن آب یخچال سامسونگ به دلیل سختی آب

آب سخت، رسوبات زیادی فراوری می نماید و موجب انسداد راستا آب می گردد. همین مشکل، کاری می نماید که آب رد نگردد یا سرعت رد شدنش آن قدر پایین باشد که پر شدن لیوان زمان زیادی ببرد. اگر لیوانی که آب سخت در آن بوده را در کنار لیوانی از آب معمولی قرار دهید، به سادگی می توانید رسوبات را بر بدنه لیوان مشاهده کنید.

5. کم فشار بودن آب یخچال Samsung به خاطر خرابی پنل کنترل

صفحه کنترل یخچال، عملکرد کل سیستم را در دست دارد و مسئولیت سیستم توزیع کننده هم با آن است. اگر بخشی از کنترل پنل یخچال آسیب دیده باشد، می تواند بر عملکرد دیسپنسر اثر منفی بگذارد و از فشار آب بکاهد.

6. خرابی سوییچ درب یخچال

برای این که آب از دیسپنسر خارج گردد، باید درب یخچال بسته باشد. در صورت خراب بودن لاستیک درب یا لولای آن، درب به خوبی بسته نمی گردد. بهتر است میکروسوئیچ را آنالیز کنید.

7. کمبود فشار در شیر ورودی

شیر آبی که به یخچال می رود و مخزن را پر می نماید، باید کامل باز باشد. حداقل فشار آب مورد احتیاج، psi 20 است. در صورت نداشتن فشار آب کافی در شیر ورودی، بدیهی ست که فشار آب خارج شده از آبسردکن هم کم باشد.

8. وصل بودن دستگاه تصفیه

در شهرهایی که از دستگاه تصفیه آب استفاده می گردد، ممکن است کم بودن فشار به این دستگاه برگردد. در واقع، دستگاه تصفیه آب نباید قبل از شیر ورودی آب به یخچال نصب گردد وگرنه از فشار آبی که به یخچال می رسد می کاهد.

تعمیر آبسردکن یخچال سامسونگ با وبلاگ سمیه

تعمیر هر بخش یخچال، احتیاجمند تخصص و شناخت دقیق آن قسمت است. اگر برای برطرف مشکل فشار کم آب در یخچال یا هر ایراد دیگری که در آن وجود داشت احتیاج به نیروهای تعمیراتی داشتید، می توانید از تیم تعمیر یخچال وبلاگ سمیه یاری بگیرید.

منبع: آچاره

به "8 دلیل کم فشار بودن آب یخچال سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 دلیل کم فشار بودن آب یخچال سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید