خبرنگاران عشایر به علت فقر مراتع متضررترین قشر هستند

به گزارش وبلاگ سمیه، تهران - خبرنگاران - رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: طی 50 سال گذشته وقوع چنین خشکسالی در کشور بی سابقه بوده و به علت فقر مراتع، عشایر متضررترین قشر خواهند بود.

خبرنگاران عشایر به علت فقر مراتع متضررترین قشر هستند

به گزارش روز دوشنبه وبلاگ سمیه از سازمان امور عشایری کشور، شاهپور علائی مقدم اضافه نمود: سال جاری سال بسیار سختی در تامین علوفه است و بر اساس پیش بینی ها در اواخر خرداد و اوایل تیرماه فقر بسیار شدیدی را در مراتع کشور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در بعضی از استان ها تا 92 درصد کاهش بارندگی داشته ایم اظهارداشت: در این شرایط عشایر مجبور به فروش دام خود هستند و دلال ها از این فرصت استفاده می نمایند.

تفاهم 350 میلیارد تومانی با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای کاهش اثرات خشکسالی در منطقه ها عشایری

رییس سازمان امور عشایری کشور توضیح داد: با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای اختصاص 350 میلیارد تومان برای کاهش اثرات خشکسالی در منطقه ها عشایری تفاهم نموده ایم.

علایی مقدم اضافه نمود: بخشی از این اعتبار در حوزه های تامین آب، تامین علوفه دام و راه سازی و بخشی هم در حوزه های فرهنگی، ایثار و شهادت و احداث مسجد در منطقه ها عشایری هزینه خواهد شد.

وی گفت: بعلاوه از بنیاد برکت، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان هم پیگیری هایی شده تا با حمایت این بنیادها عشایر در این شرایط با کمترین آسیب روبرو شوند.

به گزارش وبلاگ سمیه، به تازگی ترحم بهزاد مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: عشایر باید تقریبا از 30 فروردین ماه از عرصه های مرتعی منطقه ها قشلاقی خارج و در تاریخ 20 اردیبهشت تا یکم خرداد وارد عرصه های منطقه ها ییلاقی شوند.

اگر زمان کوچ و چرای دام عشایر در عرصه های مرتعی رعایت نگردد و یا دام خارج از ظرفیت وارد مراتع گردد، طبق تبصره (2) ماده 47 و 44 قانون حفاظت از بهره برداری جنگل ها و مراتع با افراد خاطی برخورد می گردد.

این دستورالعمل به استانداری ها، سازمان امور عشایر و ادارات کل منابع طبیعی کشور ابلاغ شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عشایر به علت فقر مراتع متضررترین قشر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عشایر به علت فقر مراتع متضررترین قشر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید