خبرنگاران 12 میلیارد تومان بودجه ملی صرف اجرای طرح های آبخیزداری میبد شد

به گزارش وبلاگ سمیه، یزد- خبرنگاران- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میبد گفت: 12 میلیارد تومان بودجه از محل صندوق توسعه ملی با پیگیری های مسوولان این شهرستان و استان یزد در سه سال اخیر جذب و صرف ایجاد بندهای خاکی، آبگیری قنات ،چاه ها و طرح های بیومکانیکی شد.

خبرنگاران 12 میلیارد تومان بودجه ملی صرف اجرای طرح های آبخیزداری میبد شد

به گزارش وبلاگ سمیه ، جمال جنتی چهارشنبه شب به مناسبت هفته منابع طبیعی(15 تا 21 اسفندماه) در نشست خبری با کنندگان رسانه های شهرستان افزود: مناطق روستایی به خصوص بخش ندوشن از مناطق محروم میبد است و اقدام های انجام شده در سه سال گذشته در این مناطق به دنبال اعتبار جذب شده طی 40 سال اخیر چشمگیر است.

وی اظهار کرد: با استفاده از اعتبار ابلاغی میزان آبدهی قنات ،چشمه ها و چاه ها به چهار تا پنج برابر رسید ، پوشش گیاهی منطقه با همکاری اهالی حفظ شد ، همچنین اثر بخشی اجرای پروژه های آبخیزداری در منطقه و سفره های آب زیرزمینی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میبد در ادامه بذرپاشی هوایی با پهباد برای اولین بار در استان یزد را را نیز یادآور شد که به دنبال آن بذرهای درمنه و آنغوزه تا دامنه کوه در مراتع بخش ندوشن انجام شد.

وی به احیای عرصه های جنگلی با کاشت گونه های گیاهی سازگار و مقاوم در منطقه با استفاده از آبکمک قطره ای و همچنین آبکمک نوین به صورت آزمایشی با کاشت 50 اصله بنه و بادام کوهی در منطقه بنستان اشاره کرد که به گفته وی تا به امروز این طرح نتایح خوبی داشت و در صورت جواب دهی مناسب توسعه می یابد.

جنتی به عملیات بیابان زدایی و راه اندازی اولین ایستگاه پایش فرسایش بادی با کمک دانش بومی با همکاری دانشگاه یزد با هزینه حدود یک میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.

وی با تاکید بر موثر بودن همکاری و مشارکت مردم در اجرای کامل طرح ها و پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری ، واگذاری مجوز بهره برداری از گیاهان دارویی مانند آنغوزه با تعیین کردن محدوده اراضی و از طریق مزایده و همچنین معادن به شرط ارزآوری را نیز از وظیفه های تعیین شده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد.

رییس اداره منابع طبیعی میبد با یادآوری وظیفه این نهاد از جمله حفاظت ، احیا ، توسعه و بهره برداری عرصه های طبیعی ، شرح داد: تمامی اراضی ملی خارج از حریم شهر شامل پوشش گیاهی ، خاک و آب به نام دولت و به کنندگی سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور است و هرگونه حفاظت ، احیا ، توسعه و بهره برداری باید با مجوز منابع طبیعی انجام گیرد.

وی با درخواست از وبلاگ سمیه در بازتاب اقدام های انجام شده و بررسی چالشی موارد انجام شده در پاسخ به سووال های مطرح شده ، راندمان بالای 90 درصد فعالیت واگذاری اراضی ، برون سپاری اجرای پروژه ها ، واگذاری اراضی به متقاضیان دارای طرح و مجوز به صورت اجاره 99 ساله را به شرط بهره برداری سه ساله ذکر کرد.

وی از مردم خواست به جای تصرف زمین ها از طریق طرح های واگذاری بر اساس طرح هادی و ارایه طرح و مجوز نسبت به در اختیار دریافت اراضی اقدام کنند.

مرکز شهرستان 106 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد واقع شده است.

در تقویم رسمی ایران 15 اسفند روز درختکاری نامگذاری شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 12 میلیارد تومان بودجه ملی صرف اجرای طرح های آبخیزداری میبد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 12 میلیارد تومان بودجه ملی صرف اجرای طرح های آبخیزداری میبد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید