صندوق توسعه برنامه های کارشناسی شده ای برای ارتقای شرایط احیای بناهای تاریخی دارد

به گزارش وبلاگ سمیه، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، گفت: صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی برنامه های کارشناسی شده ای برای ارتقای شرایط کسب و کار در حوزه صنایع دستی با اتکا به احیای ابنیه تاریخی دارد.

صندوق توسعه برنامه های کارشناسی شده ای برای ارتقای شرایط احیای بناهای تاریخی دارد

به گزارش وبلاگ سمیه به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، علی اکبر علیزاده برمی روز چهارشنبه 8 مرداد 99 با بیان این مطلب، توضیح داد: توسعه زیرساخت­ های گردشگری از طریق باززنده سازی ابنیه تاریخی با سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از راهبردهای مهمی است که هم اکنون در صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی دنبال می گردد.

او با اشاره به نقش مجلس در تصویب قوانین تسهیل گر در حوزه یاد شده، اضافه کرد: مجلس مصمم است با حمایت از طرح هایی که مشارکت مردمی را در آبادانی کشور در پی دارد، راستا توسعه کشور را بیش از پیش هموار سازد.

علیزاده یادآور شد: با توجه به رویکرد مثبت گردشگران خارجی و داخلی به بهره مندی از بناهای تاریخی احیا شده، این ظرفیت وجود دارد که از این ابنیه در خدمت افزایش فروش صنایع دستی و ارتقای شرایط کسب و کار در این حوزه، نیز استفاده گردد که صندوق توسعه برنامه ­های کارشناسی شده ای برای عملیاتی شدن این موضوع دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش اقدامات یاد شده در کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، گفت: حفظ ثروت های میان نسلی علاوه بر تأثیرات مطلوب در استفاده از ظرفیت های درون زای اقتصاد کشور، اثربخشی بسزایی در حفظ هویت اسلامی - ایرانی دارد و دقت نظر متخصصان امر در حفظ شأن و اصالت بناهای تاریخی طی مرحله باززنده ­سازی و بهره­ برداری، این اثربخشی را دوچندان می نماید.

منبع: میراث آریا

به "صندوق توسعه برنامه های کارشناسی شده ای برای ارتقای شرایط احیای بناهای تاریخی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق توسعه برنامه های کارشناسی شده ای برای ارتقای شرایط احیای بناهای تاریخی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید