پیش بینی افزایش سفرهای خارجی در سال آینده

به گزارش وبلاگ سمیه، خبرنگاران : دولت درحالی افزایش 128 درصدی عایدی از محل عوارض از خروج کشور را در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی نموده که مقدار عوارض خروج از کشور برای هر نفر ثابت مانده است.؛ لذا می توان گفت براساس تجربه سال جاری و افزایش عایدی از این محل، دولت برای سال آینده نیز افزایش سفر و افزایش عایدی از محل دریافت عوارض خروج از کشور را پیش بینی نموده است.

پیش بینی افزایش سفرهای خارجی در سال آینده

در لایحه بودجه امسال برخلاف همواره مقدار عوارض خروج از کشور برای هر نفر مشخص نشد و فقط به طور کلی در بخش عایدیهای دولت در بخش مالیات بر کالاها و خدمات، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور 1500 میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

رقمی که در 9 ماهه امسال نه تنها محقق نشد، بلکه از آن هم فراتر رفت؛ چراکه طبق آمار، مسافران در 9 ماهه امسال نیز 1563 میلیارد تومان عوارض پرداخت نموده اند که بیشتر از رقم پیش بینی شده در بودجه بود. رقمی که از کل مالیات دریافتی در سال گذشته که 1204 میلیارد تومان بود هم فراتر رفته و انتظار می رود تا انتها سال نیز جهش داشته باشد.

در هرحال مقدار عوارض خروج از کشور برای هر نفر در امسال برای سفر اول 400 و برای سفر دوم 600 تومان است که در لایحه بودجه سال آینده هم برای هر نفر در سفر اول، دوم و سوم فرقی ننموده اما پیش بینی شده که مقدار عایدی دولت از این محل افزایش یابد.

بر این اساس و طبق لایحه بودجه سال آینده، طبق جدول تعرفه های عایدیهای دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال آینده در سفر اول 400 هزار تومان مشخص شده است. عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به مقدار 50 درصد (600 هزار تومان) و سفرهای سوم و بیشتر به مقدار 100 درصد (800 هزار تومان) افزایش خواهد یافت.

بعلاوه عایدی دولت از محل عوارض خروج از مرزهای کشور 3431 میلیارد تومان مشخص شده است. رقمی که نسبت به امسال بیش از 128 درصد افزایش دارد درحالی که عوارض پرداختی هر نفر برای سال آینده مشابه امسال است.

به نظر می رسد پیش بینی افزایش عایدی از این محل در سال آینده بر اساس افزایش عایدی دولت از این بخش است که در امسال محقق شد و بیشتر از مقدار پیش بینی شده در بودجه امسال بود؛ لذا دولت برای سال آینده نیز افزایش سفر و افزایش عایدی از محل دریافت عوارض خروج از کشور را پیش بینی نموده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "پیش بینی افزایش سفرهای خارجی در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی افزایش سفرهای خارجی در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید