نشر دیاکو با کتاب داستان دوست خیالی آمد

به گزارش وبلاگ سمیه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در گلستان، نشر دیاکو به مدیریت اُم کلثوم کمانگری، فرزندِ گرگان و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، نویسنده، معلم، فعال فرهنگی و باسابقه در مشاوره امور درسی، کودک، ازدواج و خانواده، شروع به کارکرد و به لیست ناشران استان گلستان افزوده شد.

نشر دیاکو با کتاب داستان دوست خیالی آمد

انتشارات دیاکو در نخستین تجربه نشر؛ کتاب داستان دوست خیالی را به قلم و تصویرگری محمد مسگر دانش آموز دهه نودی گرگانی در 500 نسخه منتشر و روانه بازار نشر کرد.

اُم کلثوم کمانگری، به بهانه تولد نشر دیاکو و حمایت از قلم یک دانش آموز نوقلم دهه نودی در گفت وگو با خبرنگار ایبنا، گفت: ایجاد انگیزه و تشویق نوقلمان به خصوص در میان دانش آموزان که به واسطه سال ها تجربه معلمی و مشاوره با آن ها رودررو بوده ام؛ من را بر آن داشت در نخستین تجربه نشر به سراغ اثری از یک دانش آموز خوش ذوق و بااستعداد بروم.

وی درباره محتوای کتاب، گفت: کتاب داستان دوست خیالی ماجرای خرسی است که در خیالش دوستی دارد و در روبرو با دیگر حیوانات جنگل تازه متوجه می گردد که می تواند دوستان واقعی داشته باشد و با آن ها اتفاق های خوبی را تجربه کند.

کمانگری با تاکید بر اینکه حمایت از نوقلمان را وظیفه نشر تعریف نموده است، اضافه کرد: در کنار همه افق هایی که برای ادامه فعالیت نشر در نظر گرفته ایم، در پی شناسایی نوقلمان و آثارشان، انتخاب آثار بهتر آن ها و هدایت برای اصلاح و بازنویسی با بهره مندی و مشورت از اهالی قلم متخصص، ویرایش ادبی و درنهایت چاپ و نشر و پیگیری برای توزیع آثارشان هستیم و این موارد را به عنوان هدف و محور برای ادامه راه نشر دیاکو در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه بدون شک نخستین قدم ها برای نوقلمان بسیار مهم و تاثیرگذار است و به طبع بر جامعه نویسندگان این مرزوبوم در آینده نیز اثر دارد، گفت: در حد توان و بضاعت نشر دیاکو در پی ایجاد فرصت برابر و ارائه امکانات و کشف استعدادهای نوقلم و فرهیختگان ادبی بوده و اگر شرایط اجازه بدهد، می کوشیم به صورت رایگان استعدادها را شناسایی و هدایت کنیم؛ علاوه براین با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط و نیز بخش خصوصی حامی فرهنگ، قدمی برای چاپ و خوانده و دیده شدن آثار نوقلمان برداریم.

اُم کلثوم کمانگری، گفت: با توجه به شرایط مالی موجود برای انتشار آثار شایسته نویسندگان به ویژه در حوزه کودک و فرهنگ بومی، در حد توان حمایت می کنیم.

به گزارش ایبنا، در حال حاضر 72 ناشر در استان گلستان مشغول به فعالیت است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نشر دیاکو با کتاب داستان دوست خیالی آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشر دیاکو با کتاب داستان دوست خیالی آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید