کله پاچه عروسی روایت هایی ساده از روزمره گی های زندگی

به گزارش وبلاگ سمیه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران از یاسوج، کتاب کله پاچه عروسی گاه مخاطب را از ته دل به خنده وامی دارد و گاهی نیز افسوس و غم نهفته در کلماتش فکر را درگیر می نماید.

کله پاچه عروسی روایت هایی ساده از روزمره گی های زندگی

در فرهنگ مردمان کهگیلویه و بویراحمد هرکجا شعر و طنز با هم ترکیب شده اثری به مراتب عمیق تر بر مخاطبانش داشته است. به عبارتی هرکجا طنز بر بال شعر نشسته تلخ ترین و گاهی نیش دارترین پیغام ها چون شهدی ناب مطرح و ماندگار شده است. کله پاچه عروسی روایتی دلنشین از ماجراها و چالش های به ظاهر ساده زندگی مردم عادی در کهگیلویه و بویراحمد است که مسائلی ژرف و عمیق اجتماعی و فرهنگی را درخود نهفته دارد.

هم نشینی طنز و شعر شنیدن و خواندن این ساده های پر مغز را هزاران بار لذت بخش تر نموده است. این کتاب با مضمون طنز بومی و با زبان لری در 2 بخش سروده شده است.

رسول سنایی و موسی عباسی از شاعران طنزپرداز مطرح کهگیلویه و بویراحمد سرایندگان اشعار این کتاب هستند.

گرانی، تورم، اینترنت، عشق نو و عشق قدیم، عشق نو، بخشی ﺍﺯ مناﻇرۀ ﺩختر شهر با پسرِ لُر ، عروسی، مشکله، نجولی سال 1364 و توداری گزیده هایی از اشعار موسی عباسی است که در این کتاب منتشر شده است.

بخش دوم کتاب نیز گزیده اشعار رسول سنایی شامل آزمایش، بدبینی، پسته، تماته، صندلی، کله پاچه، مزاحم تلفنی و وامیه است.

این کتاب شامل 19 قطعه شعر کوتاه و بلند بوده و دارای 62 صفحه با تیراژ یک هزار و 110 نسخه است.

این کتاب با حمایت واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و به وسیله انتشارات سوره مهر چاپ شده است. موضوع اشعار این کتاب اجتماعی و فرهنگی است و علاقه مندان می توانند از فروشگاه های آنلاین آن را تهیه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کله پاچه عروسی روایت هایی ساده از روزمره گی های زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کله پاچه عروسی روایت هایی ساده از روزمره گی های زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید