همایش باستان شناسان جوان محفل آشنایی فعالان ایران و دنیا است

به گزارش وبلاگ سمیه، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، همایش باستان شناسان جوان محفل آشنایی فعالان ایران و دنیا است.

همایش باستان شناسان جوان محفل آشنایی فعالان ایران و دنیا است

مصیب امیری، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در هشتمین همایش بین المللی باستان شناسان جوان گفت: این همایش همانگونه که از نام آن نیز پیداست، با ایده ای بکر پا به عرصه وجود نهاد، عرصه ای برای ارائه پژوهش های جوانانی که کمتر امکان عرضه خود را دارند و تا آنجایی که به یاد دارم برگزارنمایندگان اولیه شرط سنی مشخصی را برای برگزارنمایندگان، دبیر علمی، کمیته اجرایی و سخنرانان گذاشته بودند تا بر بخش جوان بودن همایش تاکید نمایند.

وی توضیح داد: به نظر می رسد این همایش در سالهای اخیر از اصول ترسیم شده به وسیله واعظان آن فاصله گرفته و کم کم به همایشی حرفه ای مبدل شده است.

امیری با اشاره به تاثیرات بسیار مهم برگزاری همایش باستان شناسان جوان در این حوزه گفت: این همایش محفلی برای آشنایی نزدیک و رو در رو بین جوانان و پیشکسوتان فراهم نموده و با وجه بین المللی خود موجب جذب و ترغیب جوانان باستان شناس از سراسر دنیا شده است.

او با بیان اینکه شاید حفظ این دستاورد مهمترین وظیفه برگزارنمایندگان در امروز و آینده باشد، اظهار کرد: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پیرو وظیفه ذاتی خویش همچون گذشته از این همایش و همایش های مشابه در حوزه میراث فرهنگی و باستان شناسی حمایت نموده و امیدوارم همایش باستان شناسان جوانان همواره جوان و پر تکاپو ماندگار بماند.

همایش بین المللی باستان شناسان جوان با هدف گردآمدن استادان، دانشجویان، دانش پژوهان و صاحب نظران به منظور آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی باستان شناسی و آنالیز چالش ها، آسیب ها و فرصت های پیش روی این رشته سوم تا پنجم اسفند 1400 از سوی انجمن علمی دانشجویی گروه باستان شناسی با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و پژوهشگاه برگزار می گردد.

این همایش در هشت حوزه تخصصی شامل باستان شناسی و آموزش، باستان شناسی ایران؛ دیروز، امروز، فردا، شناخت گذشته با بهره گیری از باستان شناسی تحلیلی، مواد فرهنگی در باستان شناسی ایران، نظریه و عمل در باستان شناسی ایران، باستان شناسی و علوم میان رشته ای، تازهترین یافته ها از کاوش ها و آنالیز های باستان شناسی ایران فرهنگی و حفاظت از میراث باستان شناختی برگزار می گردد.

فعالیت های میدانی؛ نویافته های باستان شناسی و پژوهش های تازه، پژوهش های بینارشته ای باستان شناسی، روینمودها و مکاتب نوین باستان شناسی، ضرورت ها و چشم اندازها، بحران های میراث فرهنگی؛ گفت وگو، راهبردها و پیشنهادات، باستان شناسی و گردشگری، تعامل و توسعه، دستاوردها و آسیب شناسی باستان شناسی ایران در سده اخیر و حال؛ تئوری و عمل محورهای هشتمین همایش بین المللی باستان شناسان جوان است. این همایش به صورت حضوری و آنلاین برگزار می گردد. مکان گردهمایی تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران است.

منبع: همگردی

به "همایش باستان شناسان جوان محفل آشنایی فعالان ایران و دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش باستان شناسان جوان محفل آشنایی فعالان ایران و دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید