کشف زنبوری که پوزه ای مانند سگ دارد!

به گزارش وبلاگ سمیه، دانشمندان دانشگاه کرتین اخیراً یک گونه زنبور بومی تازه با پوزه سگ مانند در بوته زار های پرت در استرالیای غربی کشف کردند که تا به امروز برای علم ناشناخته بود.

کشف زنبوری که پوزه ای مانند سگ دارد!

به گزارش وبلاگ سمیه به نقل از rahnamato، دکتر کیت پرندرگاست، از دانشکده علوم مولکولی و زیستی کرتین، پس از اینکه متوجه شد قسمت بیرون زده صورت حشره شبیه پوزه سگ به نظر می رسد، این گونه نو را به نام سگ خانگی خود Zephyr نامگذاری کرد.

دکتر پرندرگاست گفت: من در طول دوره دکترا، نمونه های زیادی از زنبور های منطقه را به جهت تحقیق در مورد تنوع زیستی منطقه جمع آوری نموده بود. اما پس از آنالیز این نمونه ها متوجه شدم که یک زنبور در میان آن ها ظاهری غیر عادی دارد. در ابتدا کوشش کردم تا آن راشناسایی کنم، اما به شکل عجیبی متوجه شدم با هیچ یک از نمونه های شناخته شده علمی مطابقت ندارد.

کوشش های دکتر پرندرگاست برای شناسایی این زنبور ناشناس ادامه یافت و او وقت زیادی را صرف شناسایی مشخصات این حشره در زیر میکروسکوپ و بعلاوه تطبیق این مشخصات با حشرات شناخته شده علمی و حتی لیست موزه ها کرد.

وی در هنگام آنالیز لیست موزه استانی استرالیای غربی متوجه شدکه چند نمونه از زنبور Leioproctus zephyrus برای اولین بار در سال 1979 جمع آوری شده بود، اما هرگز به صورت علمی توصیف نشده بود.

وی گفت از اینکه برای اولین بار به صورت علمی پیروز به شناسایی و توصیف یک گونه نو زنبور شده، بسیار هیجان زده است. وی اضافه نمود این زنبور ها توزیع بسیار محدودی دارند و تا به امروز فقط در هفت نقطه استان استرالیای غربی یافت شده اند. آن ها به طور کلی از منطقه ها مسکونی به دور هستند و بیشتر در بوته زار هایی با گیاهانی از نوع جکسونیا دیده شده اند. این زنبور ها بسیار تهاجمی هستند و با چهره پوزه دار خود حتی چهره ای خطرناک تر هم به خود گرفته اند. نتایج این تحقیق در نشریه Journal of Hymenoptera Research به چاپ رسیده است.

منبع: فرارو

به "کشف زنبوری که پوزه ای مانند سگ دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف زنبوری که پوزه ای مانند سگ دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید