با موسیقی به جنگ داعش رفت

به گزارش وبلاگ سمیه، یک جوان سوری بعد از آنکه به خاطر حمله داعش مجبور به مهاجرت به شهری دیگر شد، برای مقابله با تروریست هایی که او و خانواده اش را آواره نموده بودند، به ترویج هنر موسیقی روی آورد.

با موسیقی به جنگ داعش رفت

به گزارش وبلاگ سمیه به نقل از سانا، هاروتیون مادارجیان، جوان 23 ساله سوری، پس از حمله داعش به شهر رقه در سوریه با خانواده اش به شهر قامشلی گریخت و در این شهر یک آکادمی موسیقی تاسیس کرد.

این جوان که در این شهر با نام هاروت شناخته می گردد، پس از مهاجرت اجباری، ادامه تحصیل داد و به تاسیس یک آکادمی موسیقی اقدام کرد تا صدای موسیقی را بلندتر از صدای بمب و موشک ها به گوش مردمش برساند.

هاروت می گوید، پس از اینکه داعشی ها شهر رقه را به خاک و خون کشیدند، او تصمیم گرفت تا به مکانی امن تر بگریزد. هنرمند جوان سوری در آن دوران سخت و هولناک، 9 ماه برای رسیدن به شهری امن تر کوشش کرد و در مکان های مختلف سکنی گزید.

هاروتیون مادارجیان درباره شهر قامشلی می گوید: چیزی که در این شهر توجه مرا جلب نموده، عشقی است که بین مردم جریان دارد؛ شهر، مردمی دارد که با تنوع فرهنگی مختلف در کنار هم جمع شده اند.

او تصمیم گرفته است با تاسیس یک موسسه و آموزش موسیقی به بچه ها شهر، این عشق و محبت را میان مردم ترویج دهد.

هنرمند جوان برای شهر رقه که زمانی مرکز فرهنگ و هنر سوریه بود، دلتنگ است اما می گوید داعش این شهر را به شهر مرگ و ویرانی تبدیل نموده و او حالا تمایلی به دیدن شهر در این شرایط ندارد.

در آکادمی هاروت نواختن سازهای مختلفی از ویولن تا سازهای کوبه ای تدریس می گردد. هاروتیون مادارجیان نمونه ای از جوانان پیروز سوری است که ثابت کردند در سرزمین های جنگ زده هم می توان بار دیگر برخاست و ساز زندگی را زیباتر نواخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "با موسیقی به جنگ داعش رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با موسیقی به جنگ داعش رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید