طرز تهیه شیرینی دارچینی؛ ویژه عید نوروز

به گزارش وبلاگ سمیه، خبرنگارانـ با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی های خوشمزه خانگی رونق می گیرد. شیرینی های خانگی مخصوص نوروز معمولا خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی آردی دارچینی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و زیبای مناسب نوروز است که از ترکیب آرد با تخم مرغ، پودر قند، دارچین و کره تهیه می گردد و دستور پخت بسیار آسانی دارد. شما می توانید در منزل به راحتی این شیرینی خوشمزه را برای ایام نوروز تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی آردی دارچینی همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه این شیرینی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

طرز تهیه شیرینی دارچینی؛ ویژه عید نوروز

مواد لازم برای تهیه شیرینی دارچینی

آرد سفید قنادی: 200 گرم

پودر قند: 120 گرم

کره: 100 گرم

تخم مرغ: 3 عدد

شیر: 2 قاشق غذاخوری

پودر دارچین: 2 قاشق غذاخوری

نکات مربوط به مواد اولیه

1ـ نکات مربوط به پودر قند

پودر قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد؛ یعنی قند را پودر نموده باشد. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی قند آسیاب شده نخواهد بود. پودر قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی آرد باشد. توجه داشته باشید که پودر قند بعد از مدتی که داخل کیسه یا ظرف بماند، ممکن است سفت گردد؛ بنابراین قبل از اینکه آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشت کوب بکوبید و سپس الک کنید.

2 ـ نکات مربوط به آرد

نکته مهمی که باید در خصوص آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین علت متناسب با کیفیت آرد ممکن است اندازه آن کم تر یا زیاد تر از اندازهی گردد که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز اندازهی از آرد به جای مانده است؛ یعنی آردی که اضافه نموده اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد شما هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همواره اندازه آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این اندازه با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد گردد.

طرز تهیه شیرینی دارچینی

1 ـ برای آغاز کار ابتدا تخم مرغ ها را همراه با پودر قند و پودر دارچین داخل یک کاسه مناسب بریزید و با همزن برقی به مدت دو دقیقه بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند و پودر قند حل گردد.

2 ـ کره را که به دمای محیط رسیده است، تکه تکه کنید و داخل آرد بریزید؛ سپس با دست خوب ورز بدهید تا کره با آرد کاملا مخلوط گردد. حالا ترکیب تخم مرغ و پودر قند و دارچین را به آرد اضافه کنید و ورز بدهید تا خمیر یکدستی شکل بگیرد. خمیر آماده را لای فویل بپیچید و به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند.

3 ـ کف سینی فر را چرب کنید؛ سپس خمیر را از یخچال خارج کنید. اندازهی آرد روی میز کار بریزید و خمیر را روی آن بگذارید و با یاری وردنه خمیر را پهن کنید. حالا خمیر را با قالب های دلخواه قالب بزنید و با فاصله داخل سینی فر بچینید. زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط کنید و خوب هم بزنید؛ سپس روی شیرینی های قالب زده رومال کنید. سینی فر را به مدت 15 دقیقه داخل فری که از قبل گرم نموده اید، با دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید تا شیرینی ها بپزد و طلایی گردد. بعد از اینکه شیرینی ها پخت و خنک شد، آن ها را داخل مخلوطی از پودر قند و کمی دارچین بغلتانید، نوش جان.

منبع: فرارو

به "طرز تهیه شیرینی دارچینی؛ ویژه عید نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی دارچینی؛ ویژه عید نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید