10 راه حل برای بستن چمدان تان!

به گزارش وبلاگ سمیه، آخ! یادم رفت. برای شما هم پیش آمده که موقع بستن چمدان جا کم بیاورید؟ یا وقتی به مقصد رسیدید در هتل متوجه شوید که برخی از وسایل تان را جا گذاشته اید؟ یک بار وقتی درِ چمدانم را بعد از یک سفر طولانی باز کردم، با صحنه ای روبه رو شدم که هرگز فراموش نمی کنم؛ وسایلم در استخری از شامپو به هم چسبیده بودند! درِ شامپو قابل اطمینان نبود و من در بستنِ چمدان ناشی. شما پیش از سفر این اشتباهات را نکنید.

10 راه حل برای بستن چمدان تان!

1. حتما فهرست تهیه کنید!

نگرانید چیزی را در خانه جا بگذارید؟ مثلا پاسپورت! یا بلیط های سفرتان؟ مسواک و دیگر لوازم شخصی تان چطور؟ مطمئنید آن ها را برداشتید؟ همین امروز دست به کار شوید و فهرستی از لوازم ضروری که باید در سفر با خود ببرید تهیه کنید. اپلیکیشنی هم به نام Pack point هست که می توانید از آن یاری بگیرید. بهر حال تهیه فهرست بسیار مهم است، آن را از قلم نیاندازید و وقتی مشغول بستن چمدان هستید حتما در مقابل هر آیتمی که در ساک تان می گذارید تیک بزنید.

خیال تان تخت! با این ترفند به این سادگی ها چیزی جا نمی گذارید!

2. لکه و کثیفی، نه!

حتما برای تان پیش آمده که پس از رسیدن به مقصد وقتی لباس های رنگ روشن تان را از چمدان خارج می کنید، متوجه لکه و کثیفی روی آن می شوید. از قلم نیاندازید تا لباس های رنگ روشن را پشت و رو کنید و سپس در چمدان بگذارید. از کیسه نایلون یا کلاه های یکبار مصرف حمام هم می توانید بهره ببرید و کف کفش هایتان را با آن بپوشانید.

با این روش کف کفش تان دیگر باعث کثیف شدن باقی وسایل نخواهدشد.

3. لباس ها را به شکل رولی و مکعبی تا کنید!

شاید بنظرتان عجیب باشد اما سعی کنید لباس ها را رولی یا مکعبی تا کنید. در این حالت دسترسی به آن ها برای تان آسان تر خواهدبود و فضای چمدان را هم کمتر اشغال می نمایند.

حتما امتحان کنید و نتیجه مثبت آن را ببینید

4. هر سانت از چمدان تان را پُر کنید!

پر کردن فضاهای خالی و به جای مانده در چمدان مسئله مهمی است. از تمام فضاهای داخل چمدان بهره ببرید. لباس زیر، جوراب و اشیایی که ابعاد کوچکی دارند برترین گزینه ها برای پر کردن فضاهای خالی در چمدانند. راستی! از فضای داخل کفش تان هم می توانید بهره ببرید. آیتم های کوچک مثل سیم شارژر یا حتی جوراب به راحتی داخل کفش تان قرار می گیرند.

برای مدیریت بهتر وسایل داخل چمدان تان، مطلب از چمدان بستن خسته شدید؟ این مطلب را بخوانید را حتما مطالعه کنید.

5. لباس های تان را معطر نگه دارید!

وقتی به سفرهای طولانی می روید معطر نگه داشتن محتویات چمدان اهمیت بیشتری پیدا می نمایند. لباس ها همراه با دیگر وسایل مثل کفش و... در چمدانی قرار می گیرند و برای مدت طولانی در چمدان بسته می ماند و محتمل است بوی نامطبوعی بگیرند. از کیسه های کوچک گل های معطر بهره ببرید و آن را بین لباس ها بگذارید.

سوراخ کوچکی در قسمت های مختلف این کیسه ها ایجاد کنید تا عطر گل ها از آن خارج گردد.

6. از زیپ کیپ بهره ببرید!

برای مرتب کردن وسایل خرده ریز و الکتریکی چه فکری نموده اید؟ پیشنهاد ما استفاده از بگ های پلاستیکی زیپ دار است. وسایلی مثل شارژر موبایل، شارژر دوربین، آداپتور و هدفون را در یک کیف بگذارید. یک کیف پلاستیکی مشابه هم برای وسایلی کنار بگذارید که بطری هایی حاوی مایعات هستند مثل: عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوسیون، ژل، کرم و.... دور وسایل آرایشی و بهداشتی، شامپو و وسایلی مانند این ها را حتما سلفون بپیچید سپس از زیپ کیپ بگذارید.

از بسته بودن درب بطری و شامپو مطمئن شوید.

7. همه چیز را با خود نبرید!

لزومی ندارد همه چیز را با خود ببرید. کتاب یکی از این گزینه هاست. احتمالا همراه بردن کتابی که راهنمای سفر باشد، لازم است اما می توانید به جای بردن همه کتاب، فقط بخش های ضروری را کپی بگیرید. این کار، حجم و وزن کمتری دارد. در عین حال می توانید نسخه الکترونیکی(e-book ) کتاب هایی را که دوست دارید پیدا کنید و همراه خود ببرید.

8. چمدان مقرون به صرفه و سبک خریداری کنید

به فکر خریدن چمدان بسیار گران قیمت نباشید. اتفاقا این چمدان ها بیشتر توجه دزدها را جلب می نمایند. چمدان هایی که پوسته سختی دارند، پیش از آن که باری در آن قرار دهید، حداقل 4 کیلوگرم وزن دارند. بنابراین مجبورید 4 کیلو بار کمتر با خود ببرید. دنبال خرید چمدانی سبک باشید تا گران.

دنبال خرید چمدانی سبک باشید تا گران.

9. چمدان تان را بشناسید!

یکی از مسائل مسافران هنگامی که برای تحویل بار می روند، گُم شدن آن است یا شخص دیگری به اشتباه ساک شما را بر می دارد. هنگام بستن چمدان، نام و مشخصات خود را روی آن بنویسید. پیچیدن رُبان به دور چمدان یا بستن آن به دسته اش هم فکر خوبی است. همه این ها چمدان شما را متفاوت از دیگران می نماید. نکته دیگراین که وسایل ضروری و مدارک تان را حتما در کیف دستی بگذارید. پیش از سفر چک کنید کدام وسایل را نمی توانید با خود به داخل هواپیما ببرید. ممکن است در هنگام بازرسی کیف تان به مشکل بربخورید.

روی این تگ ها حتما مشخصات خود را بنویسید.

10. این فیلم را ببنید!

در بخشی از فیلم، برای استفاده از گوگل مپ آفلاین توضیحاتی داده می گردد، می توانید برای آگاهی از جزییات، مطلب چگونه از گوگل مپ آفلاین استفاده کنم؟ را بخوانید.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ سمیه

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "10 راه حل برای بستن چمدان تان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راه حل برای بستن چمدان تان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید