ادبیات

کله پاچه عروسی روایت هایی ساده از روزمره گی های زندگی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از یاسوج، کتاب کله پاچه عروسی گاه مخاطب را از ته دل به خنده وامی دارد و گاهی نیز افسوس و غم نهفته در کلماتش فکر را درگیر می نماید.

20 تیر 1402

سال جاری چه هنرمندانی را از دست دادیم؟

در سالی که گذشت هنرمندان، نویسندگان و شاعرانی را از دست دادیم که هرکدام برای هنر و ادبیات ایران غنیمت بودند.

22 اسفند 1401

نشر دیاکو با کتاب داستان دوست خیالی آمد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در گلستان، نشر دیاکو به مدیریت اُم کلثوم کمانگری، فرزندِ گرگان و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی، نویسنده، معلم، فعال فرهنگی و باسابقه در مشاوره امور درسی، کودک، ازدواج و خانواده، شروع به کارکرد و به لیست ناشران...

10 اسفند 1401

تصاویری از مینی خانه کوتوکو ، لوکس با فضای داخلی بسیار

خانه کوچک کوتوکو فضای داخلی جادار را برای ساکنان خود فراهم نموده است. کوتوکو از نام یک پرنده سفید بومی نیوزیلند گرفته شده است.

22 بهمن 1401

تب خشک سالی در بازار کتاب

داستانی با موضوع تغییرات اقلیمی و رابطه انسان و طبیعت | در پی خشک سالی طولانی مدت، ساکنان یک منطقۀ روستایی در شمال غرب ایران) به فروش زمین های کشاورزی و مهاجرت به شهرهای اطراف روی می آورند و ...

5 بهمن 1401

گران ترین آفتاب گردان های جهان ، گل هایی که ابَرقیمت شدند

آفتاب گردان های ون گوگ احتمالا جزو مشهورترین نقاشی های تاریخ به شمار می فرایند. ون گوگ شیفته این گل های طلایی بود و بارها آن ها را نقاشی کرد. حتی دوستانش برای مراسم ترحیم او گل های آفتاب گردان آوردند.

1 شهریور 1401

تور دراکولا و جاذبه هایی که برای گردشگران دارد

کنت دراکولا که بود و چه کردکمتر کسی است که نام دراکولا به گوشش نخورده باشد. داستان دراکولا را برام استوکر در قرن نوزدهم میلادی نوشت؛ اما هنوز هم افسانه دراکولا در قالب فیلم ها و سریال های پر فروش بر سر زبان هاست. شاید دانستن این نکته برای تان جالب باشد...

13 مرداد 1401

همایش باستان شناسان جوان محفل آشنایی فعالان ایران و دنیا است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، همایش باستان شناسان جوان محفل آشنایی فعالان ایران و دنیا است.

9 تیر 1401

پویش #من، هم، کتاب، خریدم

به مناسبت دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران پویش کتاب خوانی با نام #من-هم-کتاب-خریدم با هدف ترویج کتاب و کتاب خوانی برگزار خواهد شد.

14 خرداد 1401

نسبت داستان انقلاب اسلامی با واقعه انقلاب اسلامی بررسی می شود

به گزارش خبرنگاران، خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سه شنبه (نوزدهم بهمن ماه 1400) نشست نسبت داستان انقلاب اسلامی با واقعه انقلاب اسلامی(داستان انقلاب اسلامی به مثابه داستان تاریخی) را برگزار می کند.

16 اردیبهشت 1401

چرا احیای جنگل ها تا به امروز بی نتیجه بوده است؟

با وجود کوشش کشورهای دنیا برای احیای جنگل ها، آن ها موفقیتی در تحقق هدف اصلی خود یعنی ترسیب کربن نداشته اند؛ اما چرا این روش به عنوان راهکاری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی بی نتیجه بوده است؟

1 اردیبهشت 1401

اثری نو از راوی فولکلور لرستان؛ فرهنگ تطبیقی واژگان لُری و لَکی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در لرستان، در سال های اخیر شاهد چاپ و نشر واژگان لُری و لکی از سوی پژوهشگران لرستانی هستیم، لرستان گستره جغرافیایی وسیعی دارد که در این حوزه، زبان ها و لهجه های گوناگونی وجود دارد که هنوز ناشناخته اند و برای پژوهشگران و زبان...

23 بهمن 1400

شرلوک هلمز، از موزه لندن تا دم آخر در آبشار رایشنباخ

شرلوک هلمز یک شخصیت داستانی است که شغلش کارآگاه خصوصی بوده و طبق داستان اهل یورکشایر انگلیس است. این شخصیت برای اولین بار در سال 1887 به وسیله یک پزشک و نویسنده اسکاتلندی به نام سر آرتور کانن دویل شکل گرفت و به دنیای داستان ها پا گذاشت.

21 بهمن 1400

نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان تمدید شد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان (اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان) که از بیستم آذرماه آغاز به کار کرده است تا یکشنبه (بیست و هشتم آذر ماه 1400) تمدید شد.

9 بهمن 1400

فراوری فرهنگ با ممیزی رقم نمی خورد، برترین ممیز مخاطب است

نویسنده و منتقد هنری ضمن نقد نبود چهارچوب معین برای ممیزی گفت: ممیزی برای مخاطب نیست و به نوعی مشروعیت ممیزی هم از سوی مخاطب معین نمی گردد.گویی ممیزی در فراوری فرهنگ نقیض خودش پیروز تر بوده تا نیل به اهداف خود.

22 دی 1400

داستان نفس گیر جیسون رینالدز برنده مدال کارنگی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین - جیسون رینالدز، نویسنده امریکایی، برای داستان نفس گیر و مهیج خود، هر دو جهت را نگاه کن، برنده مدال کارنگی، معتبرترین جایزه کتاب کودک بریتانیا، شد.

19 تیر 1400

قم صاحب مرکز شاهنامه خوانی و نقالی شد

حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان قم در گفت وگو به خبرنگار خبرنگاران در قم، درباره راه اندازی مرکز شاهنامه خوانی و نقالی این استان، گفت: این مرکز اواخر اردیبهشت ماه هم زمان با روز بزرگداشت فردوسی در قم افتتاح می شود.

25 خرداد 1400

دیوید فینچر فیلم قاتل را برای نتفلیکس می سازد

پس از فیلم منک دیوید فینچر میخواهد در ادامه همکاری اش با نتفلیکس فیلم قاتل (The Killer) را برای این سرویس آنلاین بسازد.

30 اسفند 1399

روز کارنامه منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این کتاب در قالب مجموعه رمان نوجوان امروز و به قلم قباد آذرآیین برای نخستین بار وارد بازار کتاب شده است.

4 تیر 1399

انتشار مجموعه داستان نفرین به هرچه قانون

به گزارش خبرنگاران نفرین به هرچه قانون شامل هفت داستان کوتاه است که در بازه زمانی سال های 92 تا 96 توسط اسطیری نوشته شده اند. داستان هایی اجتماعی و روان شناختی که مانند کارهای پیشین این نویسنده جوان عنصر قصه در آن ها پررنگ است.

31 خرداد 1399